Rismælk og soyamælk

7. februar 2008

Alder:
8 mdr.

Rismælk og soyamælk

Hej Helen

Jeg har læst lidt rundt i andres spørgsmål og dine svar, men bliver alligevel lidt forvirret. Hvordan er det med rismælk og soyamælk?

Jeg forstår at det ikke kan anvendes istedet for komælk eller mme. Men er det skadeligt at give lidt af det istedet for vand eks. Vi drikker smooties til morgenmad hjemme hos os og vores datter plejer at få et lille glas på ca 1-1,5dl.

Ved siden af spiser hun forskelligt fingermad. Både kød og kulhydrat. Hun kan ikke lide nogen former for grød, heller ikke når vi andre får grød og VIL spise al sin mad selv. Det har hun gjort siden hun var 7 måneder, så det er nok ikke en periode. Vi tilbyder stadig grød og mos indimellem og hun kæmper med skeen og hvis maden hænger fast spiser hun nogle skefulde. Men mades vil hun ikke. Hun er god til at drikke af glas og drikker vand til alle andre måltider. ...

Annonce

...

Derfor er det denne form for morgenmad der passer os bedst. Men altså må hun drikke lidt af vores smootie eller skal hun have sin egen særlige? (Hvilket er ret besværligt). Hun er en sund buttet pige med masser af energi til at klare dagen. Hun får 5 måltider dagligt og indimellem kan det være svært at variere og variere når alt skal være fingermad. Hun gider efterhånden sjældent brød. Hun spiser tilgengæld alt frugt og grønt og kan lide al aftensmad, uanset hvad vi får, spiser hun i store mængder. Hun er også glad for forskelligt fiskepålæg og rejer, men hanegals kødpølse er topfavorit, måske får hun for meget af den?

Hvad gør komælksallergikere? Der må være måder at dække mineral og kalkbehov uden komælk? Vi drikker det ikke og ønsker umiddelbart ikke at begynde at give det til vores datter. Hun bliver stadig ammet 3 gange i døgnet.

Hilsen Katrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!