Hjælp til overgang fra amning til grød

13. oktober 2007

Alder:
5 mdr.

Hjælp til overgang fra amning til grød

Hej Helen,

Vores datter bliver 5mdr her den 19. oktober og jeg vil meget gerne snart begynde at introducere hende til grød og mos, men har brug for lidt hjælp og en plan over, hvordan dagen kan se ud mht spisetider og sovetider.
Der er nemlig ikke rigtig noget, der er fast endnu udover at hun vågner omkring kl. 6-7 og bliver puttet til nat ved en 19.30-20 tiden.

- Vi havde en lang periode, hvor hun blev lagt kl. 19.30-20 og sov til 3-4 tiden, hvor hun blev ammet og sov ...

Annonce

... igen til kl. 6-7, hvor dagen så begyndte. Men her den sidste lille uges tid, er hun vågnet næsten hver 1 1/2 time for at få mad og de sidste par dage går det mønster igen i løbet af dagen... Føler mig efterhånden som en stor malkemaskine og kan slet ikke rigtig få lavet noget i løbet af dagen, da der ikke er noget der er fast.

Jeg håber du kan hjælpe mig/os med forslag til, hvordan overgangen bliver nemmest og hvordan vi kan få mere struktur på vores dagen.

Venlig Hilsen Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.