Brev:
Balancen ml amning og grød
9. marts 2018
Alder:
6 mdr.
Balancen ml amning og grød
Kære Helen
Tak for svaret mht døgnrytme for min nu 6 mdr gamle søn. Den har jeg fulgt, men jeg har lige nogle tillægsspørgsmål
Det er gået ok med at følge planen, men han vågner stadig med 2-3 timers mellemrum og vil ammes natten igennem. Dog holder jeg det som regel til 3 amninger, ved at forsøge at strække tiden mellem amningerne ved at nusse, trøste osv. Amningerne er ca ved 23-00, 2-3 og ml 4-6. Vi står op ca 07:30, men han er sjældent sulten først på morgenen. Om dagen er amningerne korte, og ofte er han meget træt når jeg ammer ham (som jeg gør inden lur) så jeg må afbryde amningen og putte ham ud. Andre gange fortsætter jeg amningen og han falder i dyb søvn.
Der kan nemt gå 4 timer mellem amningerne om dagen. Jeg tror, han får størstedelen af sin mælk om natten. Han spiser ikke meget mad, virker først sulten efter middag. Han spiser fint, men det er bare ikke meget mad jeg kan lokke i ham, men til nogle måltider 0,5 dl, typisk til aftensmad. Og ellers 5-10 små skefulde ved de andre måltider. Han får 3 skemåltider og er begyndt lidt på mellemmåltid når han vågner fra middagslur.
Har du et forslag til hvad jeg kan gøre anderledes? Fx så han sover bedre om natten og spiser mere mad og ammes længere om dagen?
(Jeg har også lagt mærke til at han ofte (ikke altid) er meget urolig ved brystet, slår, kradser og sparker m benene, som om han har problemer med at få mælken ud af brystet. Hans ammeteknik ser ok ud, hans overlæbe er tit bøjet ind, så jeg lige skal hjælpe læben til at krænge ud over brystet. Jeg kan høre han sluger meget luft. Han tager på som han skal og er glad og tilfreds. Ved ikke om det har en indflydelse på det hele.)
Venlig hilsen
Anne