Baby vågner hver 3. time hver nat

3. februar 2018

Alder:
5 mdr.

Baby vågner hver 3. time hver nat

Hey Helen,

Vores datter Sonja er nu 5 mdr. gammel og flaskebarn (Nutramigen). Hun vejer knap 9 kg og måler 69 cm. Lige pt. får hun 1/4 brev Movicol om dagen pga. tidligere forstoppelse.

Sagen er kort, vi er meget i tvivl om hendes dosis af mad kontra hendes størrelse. Vi ønsker ligeså stille en nedtrapning af flasker om natten.

Vi er påbegyndt på grød - én gang om dagen - ingen faste tider. Primært hirsegrød tilsat forskellige frugt/grøntsagsmos.

Sonja får 6-7 flasker pr. døgn svarende til 990-1170ml.

Eksempel på et døgn:
Kl. 8 = 150ml ...

Annonce

... (Movicol)
Kl. 12 = 180ml + evt. grød (ca. 5 tsk)
Kl. 16 = 180ml
Kl. 19 = 180ml (Udo’s Choice Mælkesyrebakt)
Kl. 22 = 150ml
Kl. 1.30 = 150ml
Kl. 5 = 150ml

Vi har afprøvet at udskifte natflasken med vand, men så vågner hun kort tid efter - meget utilfreds, hvilket er tydeligt tegn på sult. Vi har også afprøvet at skrue op for aftenflasken til 210ml, men det kan hun ikke rumme og gylper det op.

Har du et forslag til, hvordan vi kan fordele maden anderledes eller hvad vi skal gøre for at minimere de nattemåltider?

På forhånd tak :)

Med venlig hilsen
Caroline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os