Brev:
Overgangskost og amning
6. december 2017
Alder:
6 mdr.
Overgangskost og amning
Hej Helen
Vi er nu rigtig godt igang med skemad. Vi startede for en måned siden og er nu oppe på 3 måltider om dagen - han bliver 6 måneder på fredag.
Da vi startede på skemad ammede jeg 15 gange i døgnet, nu er vi på 10 gange.
Dagene ser således ud.
Kl 5/6 - ammes og sover til kl. 7.
7:30 havregrød med lidt frugtmos ca 1/2 dl
9:00 ammes og puttes - sover ca 1,5 time
11:00 grød med lidt frugtmos ca 1 dl
13:00 ammes og puttes - sover ca 1,5 time
14:30 vågner og ammes
16:45 grøntsagsmos ca 1 dl
17:30 ammes og puttes - sover ca 45 min.
Ammes 2 gange inden nat
20:30 ammes og puttes
23:30 ammes i søvne
3:30 vågner og ammes.
Det har egentlig fungeret fint, men her de sidste par dage er det som om jeg har problemer med mælken. Der går længere tid inden den løber til og brysterne føles tomme. Jeg har svært ved at vurdere om han ikke gider ammes eller han mister tålmodigheden. Han sutter sådan meget hurtigt og går af og på - vi når ikke rigtig til de der lange sug - endten fordi mælken ikke løber eller fordi han ikke sutter “rigtigt”.
Det har givet nogen urolige nætter hvor han er vågnet flere gange, jeg har fået ham til at sove videre og kun ammet de sædvanlige gange, men mit indtryk er at han ikke har været så meget mælk som han plejer.
Jeg har altid haft meget mælk og en hurtig nedløbsrefleks, kun undtaget af nogen perioder med meget lidt søvn, hvor jeg simpelthen tror jeg var stresset. Det er muligt søvnmangel igen er en årsag, men jeg føler mig ikke stresset som før.
Kan det være fordi produktionen er sat ned fordi han får mere rigtig mad og nu skal finde et nyt lejde?
Med venlig hilsen
MM