Baby med hård mave - 7 mdr.

28. november 2017

Alder:
7 mdr.

Baby med hård mave - 7 mdr.

Kære Helen

Vores dreng er nu 7 1/2 mdr. og vi har skåret ned på hans mælk(han får flaske) så han kunne blive mere interesseret i skemad.

Han får flaske når han skal puttes kl 18:30/19:00 220 ml. Også igen kl 22, 220 ml. også vågner han typisk kl 02-03 og vil have mælk der får han så kun 135 ml.

Problemet er at han ikke vil have mælk kl 05-06 når han vågner igen og han vil ikke have morgengrød eller havregrød efter han er vågnet kl 06:30 - 07:00.

Så får han frugtmos ved 9:00 tiden og puttes til sin første lur, her sover han nok 30-45 ...

Annonce

... min.

Så får han frokost omkring kl 11:30 og ca. kl 13:00 puttes med en flaske(135ml) kan godt sove 2 timer her.

Han er begyndt at springe sin eftermiddags powernap over og det fungere også fint, så får han lidt grød ca kl. 15:30

aftensmad kl. 17:30-18:00

Så puttes han kl 18:30 - 19:00 alt efter hvor træt han er.

Han er på det seneste vågnet om morgen hvor han har lavet lort men det er en hård pølse eller små kugler. Det fortsætter hen af dagen med små kugler eller en lille pølse.

Hvordan kan vi få fixet hans mave igen?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Boel-prøve

Boel-prøven blev indført i Danmark tilbage i 1970´erne og var en fast del af sundhedsplejerskernes arbejde. Sådan er det ikke mere, - nogle kommuner laver stadig boel-prøver på børnene, andre kommuner har anskaffet dette. Denne ændring kom samtidig med at man begyndte at hørescreene alle børn ved fødslen.

Boel-prøven er en screeningsmetode, hvor man ser på hele barnet. Man ser på barnets evne til at have kontakt, til at styre sin motorik, til at vælge fokus og man observerer...

Læs mere i Babylex

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder