Brev:
Flaske og av i maven
20. november 2017
Alder:
2 mdr.
Flaske og av i maven
Hej Helen
Vores søn på 8 uger er fuldt flaskebarn. Han får Nan Sensilac. Han spiser ca 10 flasker i døgnet - han får oftest omkring 80-100 ml pr måltid. Jeg har meget svært ved at få ham til at tage større mængder. Fx om natten, selvom han har sovet 4-5 timer i træk. Som han oftest gør når han er puttet til natten, så tager han max 80-100 ml.
Vi bruger mam flasker med en str 1 sut i. Jeg har forsøgt med en str 2 sut om natten. Den tager han rigtig fint. Men spiser ikke større mængde af den grund.
Vi startede ud med Avent flaskerne, men dem kunne han slet ikke svøbe og tog meget luft med ind af. ...
...
Ofte vågner han med 2,5 times mellemrum om natten (fra start til start).
Udover det så bøvler vi lidt med at han ofte kun har afføring hver anden dag. Og det er tydeligt at den dag han ikke kommer af med noget, der gør det av i maven. Og der er meget luft.
Jeg cykler, massere, luner en pose med hvedekerner i og giver zoneterapi. Bøvser ham af undervejs og efter måltidet. Dog er han svær at bøvse af om natten.
Skal der en anden MME til ? Han har fået den i 4-5 uger.
Han vejede 3920 g ved fødslen - er født til termin. Og vejer i dag 8 uger gammel ca 5400 g 😊
Venlig hilsen
Majbritt