Flaske og av i maven

20. november 2017

Alder:
2 mdr.

Flaske og av i maven

Hej Helen

Vores søn på 8 uger er fuldt flaskebarn. Han får Nan Sensilac. Han spiser ca 10 flasker i døgnet - han får oftest omkring 80-100 ml pr måltid. Jeg har meget svært ved at få ham til at tage større mængder. Fx om natten, selvom han har sovet 4-5 timer i træk. Som han oftest gør når han er puttet til natten, så tager han max 80-100 ml.

Vi bruger mam flasker med en str 1 sut i. Jeg har forsøgt med en str 2 sut om natten. Den tager han rigtig fint. Men spiser ikke større mængde af den grund.
Vi startede ud med Avent flaskerne, men dem kunne han slet ikke svøbe og tog meget luft med ind af. ...

Annonce

...

Ofte vågner han med 2,5 times mellemrum om natten (fra start til start).

Udover det så bøvler vi lidt med at han ofte kun har afføring hver anden dag. Og det er tydeligt at den dag han ikke kommer af med noget, der gør det av i maven. Og der er meget luft.

Jeg cykler, massere, luner en pose med hvedekerner i og giver zoneterapi. Bøvser ham af undervejs og efter måltidet. Dog er han svær at bøvse af om natten.

Skal der en anden MME til ? Han har fået den i 4-5 uger.

Han vejede 3920 g ved fødslen - er født til termin. Og vejer i dag 8 uger gammel ca 5400 g 😊

Venlig hilsen
Majbritt

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder