Brev:
Min søn på 11 mdr afviser mad
15. november 2017
Alder:
11 mdr.
Min søn på 11 mdr afviser mad
Hej Helen,
Jeg er meget frutreret og ked af over at min søn på 11 mdr afviser mad og spytter det ud eller kaster rundt med det eller gnaver med maden i hånden. Han er en ellers meget glad og aktiv dreng som vil gøre alt som sin bror på 2 år og 3 mdr gør. Han kravler meget rundt og vil næsten gå og snakker lidt osv. Han var førhen super dygtig til at spise og spiste mere en 1 dl.
Mit første problem med ham var at jeg fik arbejde siden august og har prøvet at give ham MME men han hader det han vil kun have bryst og derfor ammer jeg ham stadig indtil i dag. Jeg har intet imod at amme ham men jeg er bange for at han ikke fik næring nok. Jeg talte med min sundhedsspl. om det til hans 8 mdrs tjek og hun sagde jeg ikke skulle bekymre mig hvis han spiste godt indtil jeg hentet ham efter arbejde. Han bliver passet af mine forældre da jeg ikk kan få en plads til ham endnu. De sørger for at made ham og gå ture med ham osv men hos dem er han også begyndt at afvise mad.
Nu er jeg dobbelt bekymret da han ikke får mælk fra 9 til 17 og han er også begyndt at afvise mad. Jeg havde min sundhedspl på besøg i søndags og hun vejet ham med tøj på og han havde lige fået skiftet ble så vejet han 10 kilo og 100g, og han var så fin på hans kurve.
Hans dag ser således ud:
06.30-07: Vågner og får havregryn eller klatkager (Afviser, andre gange spiser han lidt hvis jeg distrahere ham med andet imens han spiser)
09,00: Bliver han sat af hos mine forældre som giver ham frugtmos
10-12: Sover ...
...
12-13: Spiser lidt æg, brød med ost, pølser (mine forældre er selv blevet forvirret over hvad de skal give ham)
14-15: Spiser grøntsager med fisk, kød eller kylling (Afviser)
15:16: Sover
17: Bliver hentet af mig og bliver ammet indtil aftensmad er klar
18:30 - spiser aftensmad og det afviser han også, jeg åbner hans mund og kommer mad ind men han spytter det ud.
19.30: Får noget frugt, banan eller pære hvad han har lyst til.
20-20.30: Sover
Han får vand til alle måltider.
Han vågner flere gange i løbet af natten og søger efter mit bryst. Føler bare at det måske fordi han går sulten i seng. Jeg giver ham ikke godnatgrød fordi han spiser det heller ikke til morgenmad, han får bare frugt i hånden det kan han bedre lide.
Håber du kan hjælpe mig er meget forvirret og det påvirker mig meget mht hans mad og hans mælk. Det var nemmere med storebror for han var glad for MME. Jeg vil også prøve at vænne ham til flaske selvom jeg heller vil amme men han kan heller ikke sidde en hel dag uden mælk. Han vokser som han skal og det holder mig lidt oppe. Han har fået 4 tænder og der muligvis også andre på vej og det kunne også være en grund.
Mit arbejde gør også at der nogen gange kan være senere han får aftensmad fordi vi kommer sent hjem og laver aftensmad også skal de bade osv osv. Jeg er oftest hjemme 17.30.
Kan du hjælpe mig med hvordan dagen skal se ud mht mad ift mine arbejdstider?
Og hvordan skal jeg få Noor til at spise igen, og er det bare en periode?
Mange tak.