Brev:
Jern til baby på +6mdr
10. november 2017
Alder:
7 mdr.
Jern til baby på +6mdr
Hej Helen,
Tak for en god brevkasse.
Jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt jeg skal give min datter på 7 mdr jern dråber, da jeg synes at anbefalingerne er meget forskellige alt efter hvor jeg kigger.
Jeg bruger din bog om Børn og Mad som generel vejledning til min datters kost, og du vejleder her at barnet på +6mdr skal have jern dråber frem til 12mdr, såfremt barnet stadig bliver ammet, hvilket min datter gør. Min egen sundhedsplejerske har ikke nævnt noget om jern tilskud, og det fremgår heller ikke på det papir hun har udleveret omkring kost. Apoteket sagde også at "man" var gået væk fra at anbefale jern tilskud til babyer som ikke er født for tidligt.
Min datter får lidt kød i sin grønsagsmos (så i 2 ud af 4 daglige måltider), anbefaler du at jeg også giver hende jern dråber frem til 12 mdr?
På forhånd tak for svar,
Med venlig hilsen
Marie