Vil ikke spise morgenmad

9. november 2017

Alder:
7 mdr.

Vil ikke spise morgenmad

Hej Helen!

Jeg har forsøgt at følge de råd du har givet mig i dit sidste brev. Jeg har trappet amningen midt om natten ud og dette har givet os begge bedre nattesøvn. Jeg giver hende også vand at drikke til måltider midt på dagen. Dog synes jeg stadig at appetitten er ikke helt overvældende.

Jeg har dog haft problemer med at trappe amningen om formiddagen ud, fordi vi er stødt ind i problemer med morgenmaden.

Min datter nægter at spise alt det grød jeg har tilbudt hende om morgen, hun vil ikke engang prøve det første ske grød. Jeg har prøvet med forskellige typer grød, forskellig topping med frugt, både hjemmelavet og færdiglavet grød. Hun vil ikke sidde med frugt om morgenen, ...

Annonce

... med smider det på gulvet med det samme. Hun kan spise en lille stykke bolle med smør, men det er det.

Til mellemmåltid kl. 9 kan hun spise max 2 skeer frugtmos og dette også med megen overtalelse. Jeg ikke haft mod at droppe amningen før formidagsluren, da det er rigtig mange timer mellem tidlig morgenamning (kl. 5) og frokost kl 12.30 uden mad når hun intet har spist til morgenmad. Hun ammer for resten meget fint om formiddagen.

Hvad skal jeg gøre for at bedre kunne følge din dagsplan og hvordan kan jeg forbedre vores morgenmad rutine? Skal jeg lade være med at amme hende om formiddagen på trods af at hun ikke har spist noget til morgenmad og mellemmåltid?

Med venlig hilsen
A.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger