Brev:
Vil ikke spise morgenmad
9. november 2017
Alder:
7 mdr.
Vil ikke spise morgenmad
Hej Helen!
Jeg har forsøgt at følge de råd du har givet mig i dit sidste brev. Jeg har trappet amningen midt om natten ud og dette har givet os begge bedre nattesøvn. Jeg giver hende også vand at drikke til måltider midt på dagen. Dog synes jeg stadig at appetitten er ikke helt overvældende.
Jeg har dog haft problemer med at trappe amningen om formiddagen ud, fordi vi er stødt ind i problemer med morgenmaden.
Min datter nægter at spise alt det grød jeg har tilbudt hende om morgen, hun vil ikke engang prøve det første ske grød. Jeg har prøvet med forskellige typer grød, forskellig topping med frugt, både hjemmelavet og færdiglavet grød. Hun vil ikke sidde med frugt om morgenen, med smider det på gulvet med det samme. Hun kan spise en lille stykke bolle med smør, men det er det.
Til mellemmåltid kl. 9 kan hun spise max 2 skeer frugtmos og dette også med megen overtalelse. Jeg ikke haft mod at droppe amningen før formidagsluren, da det er rigtig mange timer mellem tidlig morgenamning (kl. 5) og frokost kl 12.30 uden mad når hun intet har spist til morgenmad. Hun ammer for resten meget fint om formiddagen.
Hvad skal jeg gøre for at bedre kunne følge din dagsplan og hvordan kan jeg forbedre vores morgenmad rutine? Skal jeg lade være med at amme hende om formiddagen på trods af at hun ikke har spist noget til morgenmad og mellemmåltid?
Med venlig hilsen
A.