For lidt mælk - 7 mdr.

3. november 2017

Alder:
7 mdr.

For lidt mælk - 7 mdr.

Hej Helen

Min datter på 7,5 mdr er begyndt at sove igennem, dvs fra hun får en drømmeflaske (ca kl 22) og til kl 6 næste morgen, hvor dagen starter. Det er jo den rene luksus. Jeg er dog i tvivl om hendes mælkeindtag nu hvor hun endelgyldigt har droppet flasken kl 4.

Hun får en flaske på 200 ml kl 19 når hun går i seng og så en tilsvarende flaske kl 22. Begge drikker hun ( og vil ikke have mere end 200 ml).

Før fik hun så ca 150 ml ca kl 4 men den har hun nu droppet.

Derudover bliver hun tilbud en flaske før formiddagslur og middagslur men her tager hun ca 60-75 ml begge gange - dvs hun får 120-150 ml MME i løbet af dagen.

Så alt i alt sniger vi os op på 550 ml MME i døgnet. Der ud over den smule der kommer i grøden. Hun drikker vand af kop og jeg vil vurdere hun drikker 2- 2,5 dl vand pr dag af kop.

Hun får 4-5 faste måltider dagligt ( grød til de tre store måltider suppleret med kød/fisk i små stykker, små ...

Annonce

... brødhapsere med leverpostej, osv). Hun vil ikke rigtig have grønsagsmos så hun får små bider gennemkogte grønsager. Desuden er hun ret glad for supermarkedets glas med lasagne/bolognaise osv så det får hun også. Og så spiser hun al slags frugtmos og frugtgrød. Det er tydeligt at hun er i en fase hvor grøden ikke er så spændende men derimod al rigtig familiemad i små bidder er spændende og hun smager og spiser velvilligt det hele.

Mit spørgsmål går på om hun får mælk nok? Og hvis ikke hvad gør vi så? Kan vi eventuelt skifte vand i kop ud med MME i kop?

Ellers trives hun virkelig, hun er glad og tilfreds, hun spiser godt , sover godt (11 timer nat og 3 timer om dagen), hun sidder selv på gulvet og leger uden støtte og uden at falde og hun er også begyndt selv at ligge sig ned på maven fra den siddende stilling eller sætte sig i 'rokke-kravlestilling'. Så der er fuld fart på udviklingen.

Med venlig hilsen
den glade mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger