Brev:
For lidt mælk - 7 mdr.
3. november 2017
Alder:
7 mdr.
For lidt mælk - 7 mdr.
Hej Helen
Min datter på 7,5 mdr er begyndt at sove igennem, dvs fra hun får en drømmeflaske (ca kl 22) og til kl 6 næste morgen, hvor dagen starter. Det er jo den rene luksus. Jeg er dog i tvivl om hendes mælkeindtag nu hvor hun endelgyldigt har droppet flasken kl 4.
Hun får en flaske på 200 ml kl 19 når hun går i seng og så en tilsvarende flaske kl 22. Begge drikker hun ( og vil ikke have mere end 200 ml).
Før fik hun så ca 150 ml ca kl 4 men den har hun nu droppet.
Derudover bliver hun tilbud en flaske før formiddagslur og middagslur men her tager hun ca 60-75 ml begge gange - dvs hun får 120-150 ml MME i løbet af dagen.
Så alt i alt sniger vi os op på 550 ml MME i døgnet. Der ud over den smule der kommer i grøden. Hun drikker vand af kop og jeg vil vurdere hun drikker 2- 2,5 dl vand pr dag af kop.
Hun får 4-5 faste måltider dagligt ( grød til de tre store måltider suppleret med kød/fisk i små stykker, små brødhapsere med leverpostej, osv). Hun vil ikke rigtig have grønsagsmos så hun får små bider gennemkogte grønsager. Desuden er hun ret glad for supermarkedets glas med lasagne/bolognaise osv så det får hun også. Og så spiser hun al slags frugtmos og frugtgrød. Det er tydeligt at hun er i en fase hvor grøden ikke er så spændende men derimod al rigtig familiemad i små bidder er spændende og hun smager og spiser velvilligt det hele.
Mit spørgsmål går på om hun får mælk nok? Og hvis ikke hvad gør vi så? Kan vi eventuelt skifte vand i kop ud med MME i kop?
Ellers trives hun virkelig, hun er glad og tilfreds, hun spiser godt , sover godt (11 timer nat og 3 timer om dagen), hun sidder selv på gulvet og leger uden støtte og uden at falde og hun er også begyndt selv at ligge sig ned på maven fra den siddende stilling eller sætte sig i 'rokke-kravlestilling'. Så der er fuld fart på udviklingen.
Med venlig hilsen
den glade mor