Brev:
Underholdning under maden
26. oktober 2017
Alder:
11 mdr.
Underholdning under maden
Hej Helen,
Min søn vil meget gerne spise selv og øver sig hver dag. Jeg synes han er god til det, han kan spise med gaffel, drikke selv af kop (skal lige have hjælp til at sætte den igen), med lidt tyk grød kan han spise med en ske hvis jeg hjælper med at få grøden på skeen.
Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om dine tanker omkring distrahering under måltiderne. Eksempelvis til morgenmad, er det rart at maden ikke tager flere dage at indtage og ikke er over hele huset bagefter. Derfor får han lov at sidde med en lille skål og en ske så han selv kan røre lidt rundt i skålen, lave lyde med skeen ned i bordet eller lign. Det hjælper ham til han bedre kan accepterer at jeg giver ham maden med ske og det klarer han fint.
Jeg er dog blevet i tvivl om det er et skråplan at han skal ”underholdes” under måltiderne.
I vuggestuen spiser han så fint, men der jo også masser af underholdning og andre børn at se på og han har travlt med at holde øje med hvad de leger – synger eller foretager sig i øvrigt.
Med venlig hilsen
Kris