Underholdning under maden

26. oktober 2017

Alder:
11 mdr.

Underholdning under maden

Hej Helen,

Min søn vil meget gerne spise selv og øver sig hver dag. Jeg synes han er god til det, han kan spise med gaffel, drikke selv af kop (skal lige have hjælp til at sætte den igen), med lidt tyk grød kan han spise med en ske hvis jeg hjælper med at få grøden på skeen.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om dine tanker omkring distrahering under måltiderne. Eksempelvis til morgenmad, er det rart at maden ikke tager flere dage at indtage og ikke er over hele huset bagefter. Derfor får han lov at sidde med ...

Annonce

... en lille skål og en ske så han selv kan røre lidt rundt i skålen, lave lyde med skeen ned i bordet eller lign. Det hjælper ham til han bedre kan accepterer at jeg giver ham maden med ske og det klarer han fint.

Jeg er dog blevet i tvivl om det er et skråplan at han skal ”underholdes” under måltiderne.

I vuggestuen spiser han så fint, men der jo også masser af underholdning og andre børn at se på og han har travlt med at holde øje med hvad de leger – synger eller foretager sig i øvrigt.

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger