Brev:
Afviser maden
26. oktober 2017
Alder:
11 mdr.
Afviser maden
Hej Helen,
Jeg har tidligere læst din bog om mad, men jeg synes stadig jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre når min søn afviser maden. Nogle gange til aftensmad bliver han for træt eller har ikke lyst til den mad der serveres. Jeg ønsker ikke at lave to-tre forskellige retter i længden så de voksne spiser noget og min søn noget andet – og hvis han ikke vil have det kan han bare få noget helt andet igen.
Samtidig synes jeg også han er meget lille aldersmæssigt - Jeg ønsker ikke han skal gå sulten i seng, men han får en flaske når han bliver lagt til at sove – og han virker ikke sulten selvom han kun har spist en lille portion aftensmad.
Jeg håber du vil komme med lidt råd og tanker til hvordan jeg skal forholde mig?
Det bør lige nævnes at min søn følger sine vægtkurver, udvikler sig flot, trives og sover fint (vågner pt. en gang om natten, som jeg tror er pga. tænder).
Med venlig hilsen
Kris