Brev:
På fast føde = er mere sulten nu = dårlig søvn!
25. oktober 2017
Alder:
5 mdr.
På fast føde = er mere sulten nu = dårlig søvn!
Hej igen Helen
Tusind tak for dit hurtige svar, vi vil forsøge at tage nogle af dine råd til os og så må vi se hvad der virker :-)
Nu er der jo fra sidelinjen hobet sig flere spørgsmål op, så jeg fyrer den lige af mens "frustrationerne" stadig er friske :-)
Du har sagt at det ikke er en god ide at jeg fylder baby op med mælk for at få ham til at sove videre, da han skal på fast føde. Sagen er så den at han nu får to måltider grød/mos om dagen (følger planen fra din bog om børn og mad :-)), og har fået det i knap en måned nu. Men er det ligesom ikke meningen at han skal efterspørge mælk mindre om aftenen nu hvor han får fast føde om dagen?
Han kunne før på mælk tage et 4-5 timers stræk, og være tilfreds, nu vågner han konsekvent hver 2-2,5 time og vil have mælk om natten, selv når han har fået mos/grød til aftensmad. Det er ligesom gået to skridt tilbage med nattesøvnen siden vi har introduceret fast føde.
Til frokost får han hirse/havregrød med frugtmos som topping, og om aftenen får han mos lavet af diverse grøntsager. Han spiser rigtig godt, og når han er i godt humør kan han spise ca. 1. dl per portion, herefter får han vand af kop og jeg efterammer ham lidt efter behov.
Jeg har som tidligere nævnt desværre kørt ham ind i en vane hvor han associerer søvn med mit bryst, og han kræver det derfor når han vågner og vil trøstes. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind og ved ikke hvad jeg skal gøre for at trøste ham når han vågner fra sin søvncyklus, for han får kørt sig selv helt op til ekstreme skrigeture hvis jeg lægger hænder på ham, vugger ham i mine arme eller stryger ham blidt på kroppen. Det er som om han kan lugte mælken og bliver helt desperat og hidsig.
Havde håbet at han med fast føde ville sove lidt bedre, men går lidt og frygter at han ikke kommer til at slippe mit bryst for natten selv når han bliver 6 måneder her om lidt og ikke har brug for mælken om natten.
Skal jeg lade far trøste ham? Eller skal han begynde at få introduceret et tredje måltid til hans plan? Og har du nogle alternative råd til at give ham en kold tyrker med det at falde i søvn ved mit bryst....har som sagt fulgt med på sidelinjen i din brevkasse, og har prøvet ALLE dine råd med resultatet af en desperat og ulykkelig baby som følge. Jeg kan sagtens tage ørepropper på og være vedholden, men vil sikre mig at jeg ikke ligefrem får ham til at føle et omsorgssvigt ved at jeg introducerer drastiske nye vaner til ham.
På forhånd tusind tak for din hjælp
Kærlig Hilsen
Noahs mor