Brev:
Får vores datter for meget mad?
23. oktober 2017
Alder:
1 mdr.
Får vores datter for meget mad?
Hej Helen :)
Lidt hurtig baggrund… Vores Sonja er et flaskebarn pga. ammeproblemer. Udover det, så er hun på Nutramigen pga. hendes fars kroniske astma.
Hun er født 14 dage for tidligt.
Vi er i tvivl om, hvor meget mad hun må få?
Den 12/10 blev hun vejet til 4500g og her passede det fint på hendes kurve. Nu kan vi godt se, at hun har taget lidt for meget på. Eller er det OK når alting er taget i betragtning? 23/10 vejer hun 5100g.
Hun er konstant vågen. Hun er ikke glad for at sove om dagen og kan sagtens være vågen i over 6 timer i træk - er meget sulten. Lige så snart hun vågner, skriger hun på mad. Den eneste måde, vi kan få hende til at falde lidt til ro, er ved at trille hende i barnevognen eller give hende mere mad. Men ellers er hun konstant urolig og spjætter meget med ben og arme. Hun vil kun hænge på mig og enkelte gange sin far.
Hun har mange våde bleer og har afføring 2 gange dagligt.
Lige nu får hun 120ml, 8 x om dagen. Hun virker til at vil have mere mad.
Hvad gør man når barnet ikke kan finde ro? Med mindre at vi giver hende mad?
På forhånd tak
Caroline