Brev:
Mælk til dreng på 11 måneder
19. oktober 2017
Alder:
11 mdr.
Mælk til dreng på 11 måneder
Kære Helen
Vi har en søn på næsten 11 måneder, som er startet i vuggestue i denne uge, og i den forbindelse har vi et spørgsmål til hans mælkebehov.
Har han brug for to flasker om dagen, eller kan han nøjes med en enkelt flaske (cirka 150 ml)?
Han plejede at få en flaske MME (cirka 150 ml) inden sin formiddagslur og inden putning til natten. Det fungerede fint, han vågnede ikke bad om mælk i løbet af natten. Nu er han startet i vuggestue, og de anbefaler, at vi dropper flasken inden formiddagslur. Betyder det, at han i stedet skal have en flaske omkring midnat/i løbet af natten, selvom han ikke vågner og beder om den? Eller skal vi lade ham sove og nøjes med den ene flaske inden putning til natten?
Han har indtil nu fået MME i sin havregrød og grøntsagsmos, men med vuggestuestart kan vi kun give MME i havregrøden om morgenen (2 skefulde).
Mange hilsner
J og T