Brev:
Mad og kræsenhed
3. oktober 2017
Alder:
22 mdr.
Mad og kræsenhed
Hej Helen,
Vi har brug for din hjælp til spisesituationerne med vores søn på snart 22 måneder.
Han gider ikke spise når han er hjemme ved os. Det gælder stort set alle måltider. Havregrøden om morgenen glider dog nogenlunde ned, men det er (desværre) med en ipad på bordet. Jeg ved godt at det er en dårlig vane, men alternativet er at han intet får og det gør en smule ondt i moderhjertet...
I dagplejen spiser han fint - både formiddag, middag og eftermiddag. Han spiser ting som han slet ikke vil smage på derhjemme.
Vi har forsøgt at gøre spisesituationerne hyggelige og vi presser ham ikke til at spise og snakker ikke om maden. Det er bare så frustrerende at han stort set intet spiser når han er hjemme.
Jeg har prøvet at lave alt muligt forskelligt mad - men der er ikke rigtig noget der har hans interesse. Han deltager tit i madlavningen og spiser lidt i den forbindelse.
Jeg sørger for at tilbyde ham noget inden sengetid - yoghurt, banen, ostehaps eller lign. Der ryger som regel lidt indenbords, men jeg synes slet ikke han spiser nok.
Han trives og er en glad dreng. Der er endelig kommet styr på søvnen - eller noget vi har kæmpet med længe.
Han du give os nogle ideer/gode råd?