Natflasker og tandfrembrud

18. september 2017

Alder:
6 mdr.

Natflasker og tandfrembrud

Hej Helen

Jeg har lige to spørgsmål vedrørende min datters mad og mælkeindtag.

For det første:

Den sidste uge er hun begyndt at indtage mindre mængder mælk om natten. Hun får flaske kl 20, 22.30 og vågner så stadig kl ca 2 og 5.30 for at få mad men ved disse to måltider tager hun nu kun 50-70 ml og det er jo ikke meget 😊 er det fordi hun er ved at skrue ned og helt fjerne natflaskerne?

For det ...

Annonce

... andet: de sidste tre dage har hun spist langt mindre end ellers - både mindre mælk og mindre skemad. Hun virker såmænd interesseret nok men stopper hurtigere og tilkendegiver at hun er færdig.

Vi har lidt på fornemmelsen at den første tand er på vej da hun klør gummerne hele tiden og har små knopper om munden og blussende kinder.. kan tandfrembrud eventuelt hænge sammen med den mindre mængde mad og mælk ?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!