Afvæning af MME

7. september 2017

Alder:
9 mdr.

Afvæning af MME

Hej Helen,

Min søn er nu 9 måneder og han udvikler sig hele tiden. Vi er ved at køre ham ind i vuggestuen, og indtil videre går det rigtig godt – han er tryg og glad.

Han får i dag tre flakser af 200 ml MME. En til eftermiddagslur, en til putning til nat og en om natten (kl. 3). Så vidt jeg kan se i din madbog, skal han ned på 2 flasker til han bliver 10 måneder og når han bliver 12 måneder skal han ...

Annonce

... gerne kunne sove på 1 flaske, som skal nedtrappes inden 15 måneder.

Hvor lang tid skal jeg forvente det tager at trappe ud af en flaske?

Jeg antager det er eftermiddagsflasken der skal nedtrappes først, derefter drømmeflasken og til sidst den han puttes med. Jeg er mest bekymret for udtrapning af drømmeflasken, men den skal jeg vel først begynde at fjerne omkring 12 måneder?

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Boel-prøve

Boel-prøven blev indført i Danmark tilbage i 1970´erne og var en fast del af sundhedsplejerskernes arbejde. Sådan er det ikke mere, - nogle kommuner laver stadig boel-prøver på børnene, andre kommuner har anskaffet dette. Denne ændring kom samtidig med at man begyndte at hørescreene alle børn ved fødslen.

Boel-prøven er en screeningsmetode, hvor man ser på hele barnet. Man ser på barnets evne til at have kontakt, til at styre sin motorik, til at vælge fokus og man observerer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor