Nedtrapning amning - overgang til flaske

6. september 2017

Alder:
5 mdr.

Nedtrapning amning - overgang til flaske

Hej Helen

Først tak for altid brugbare svar - det er en stor hjælp.

Jeg har desværre haft influenza med dertilhørende feber. Jeg prøvede at amme nøjagtig som jeg plejede men min datter nægtede at sutte - det var som om mælken smagte dårligt. Hun ville gerne spise sine tre fast-føde måltider og hun ville også tage flasker i stedet for - men brystet var mere eller mindre 'nej tak'.

Jeg er nu ovre min influenza men det har betydet at min mælkemængde er faldet drastisk. Min datter vil gerne sutte men giver hurtigt op og bliver vred da min ...

Annonce

... nedløbsrefleks også pludselig er langsom og jeg ikke har ret meget mælk.

Da jeg i forvejen havde planlagt at trappe ned på amning i de kommende måneder og give MME på flaske så vil jeg bruge dette tilfælde til at trappe amningen ned med mindre hun naturligt får min mælkeproduktion op (jeg vil ikke til at bruge brystpumper eller ammeferie i sengen eller lignende 😊).

På den baggrund vil jeg gerne høre dig om hvor meget mælk i ml hun bør få på et døgn ud over sine tre grød/mos måltider? Hun vejer 8,1 kg og er 71 cm. Og knap 6 mdr.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre