Brev:
Afføring - 6 mdr.
31. august 2017
Alder:
6 mdr.
Afføring - 6 mdr.
Hej Helen.
Mit spørgsmål her drejer sig om min søns afføring.
Vi startede med tynd grød med frugtmos en gang dagligt da han blev 5 måneder og det gik fint. Han spiser med velbehag og maven fulgte fint med. Han har ikke afføring hver dag men det er måneder siden, han har haft det. Efter 14 dage startede vi derfor op med mos til aften også, men så gik der ca en uge hvor han ikke havde afføring. Da han endelig kom af med noget i lørdags var det fast men ikke hårdt. Han virkede ikke til at have ondt og græd heller ikke, men skulle naturligvis kæmpe lidt ekstra for det. Vi har siden holdt pause med mosen og kun givet grød en gang om dagen for at få gang i maven igen men han har ikke haft afføring siden i lørdags. Jeg tror ikke han er forstoppet. Han har i hvert fald ikke ondt.
Det skal lige siges, at han ammes og får modermælkserstatning i sin grød.
Jeg ringede til vagtlægen i weekenden som sagde, at det lød ganske fredeligt og at vi kunne overveje laktulose, hvis han fik ondt.
Vi cykler med benene, masserer maven og han får sveskemos på sin grød hveranden dag. Hans grød er skiftevis havre, hirse og øllebrød. Da vi startede fik han hirse eller boghvede.
Jeg er klar over, at der kan gå lang tid mellem afføringer ved ammebørn, men gælder det også når han nu får fast føde også? Skal vi gå i gang med mos igen?
Hilsen