Brev:
Madplan og væske
19. august 2017
Alder:
6 mdr.
Madplan og væske
Hej Helen.
Jeg er lidt i tvivl om, hvordan en plan for min datter kan se ud.
Hun vejer 8 kg, så jeg har læst mig frem til, at hun skal have 1000-1200 ml væske i døgnet.
Mit problem er bare, at hun ikke rigtig gider amningen om dagen :/ ..
Vores dag ser lige for tiden ca sådan her ud. Hun er inde i en periode, hvor hun ikke sover så meget om dagen, men til gengæld sover hun 11-12 timer om natten.
Tiderne kan godt variere lidt, men så har du en fornemmelse for vores dag.
Ca 6.30: Vågner
Kl 7: Havregrød med frugtmos på og vand i kop
Kl 8.30:Puttes til lur
Kl 9.30: Ammes
Kl 11.30: Forskellig grød (fuldkornsgrød, øllebrød osv) samt vand i kop.
Vi har lige prøvet med bondebrød med leverpostej og det var et stort hit - må hun godt få det nu? Hun tygger det fint.
Kl 12: Puttes til lur
Kl 13.30/14: Ammes
Kl 15: Frugtmos og forskellig frugt i stykker hun selv prøver at spise samt vand i kop
Kl 15.30: Puttes til lur
Kl 17.30: Grøntsagsmos med kød og vand i kop
Kl 19: Ammes i sengen og puttes til nat
Hun spiser ca 2 gange i løbet af natten - nogle gange ved 23/24 tiden og så igen ved 4/5 tiden og andre gange springer hun den første over og spiser først ved 1/2 tiden.
Når hun drikker vand af kop får hun ca 50 ml til hvert måltid. Jeg er derfor i tvivl om, om hun får nok væske og nok mælk?
Hun har mange tisse-bleer i løbet af dagen, men til tider er de gule og ikke klare.
Hvornår skal jeg skære yderligere en amning fra og vil det være bedst med den om formiddagen eller eftermiddagen? Og skal jeg erstatte amningen med grød, brød eller frugt?
Jeg overvejer at give hende mme af kop i stedet for vand, for at hun får mælk nok - hvad tænker du om det?
I forhold til mme hvad er så forskellen på modermælkserstatning og tilskudsblanding? Jeg har købt den der hedder 0+ indtil nu, men skal jeg købe 6+ nu?
Håber du kan hjælpe mig lidt :)
Venlig hilsen
Jeanne