Brev:
Måltid nummer 2
9. august 2017
Alder:
4 mdr.
Måltid nummer 2
Hej Helen
Min datter er rigtig godt igang med grød. Hun har i et par uger fået hirsegrød til frokost med en smule frugtmos (f.eks sveske, æble og jordbær) som topping. De sidste 3-4 dage er hun begyndt at tage noget mere ind og det virker som om at hun begynder at mestre skeen rigtig godt og hun nyder tydeligt at få et måltid. Jeg vil vurdere at hun tager en halv dl - dvs ikke en kæmpe mængde men ganske fint og der er stadig god plads til mælk.
Mit spørgsmål går på hvornår man introducerer måltid nummer to?
Hun er nemlig begyndt at brokke sig højlydt når vi sidder ved aftenbordet og spiser aftensmad selvom hun er ammet forinden. Hun 'sidder med' ved bordet og følger alt vi foretager os med øjnene og prøver hele tiden at få fat i vores tallerkner med mad, glas med drikke osv og bliver vred hvis der ikke ryger lidt hendes vej (og det gør der jo ikke i og med hun får fast føde til frokost).
Så kan man introducere lidt grøntsagsmos nu eller alternativt kan man give lidt 'snacks' / smagsoplevelser til hende mens vi andre får aftensmad? Således at hun føler hun også er med i måltidet.
Med venlig hilsen
Den glade mor