Kalktilskud

6. august 2017

Alder:
17 mdr.

Kalktilskud

Hej Helen.

Jeg ved ikke om du kan svare på dette, men jeg har prøvet både lægen, apoteket, allergilæge og astma-allergi forbundet, men uden held.

Min søn på halvandet år kan ikke tåle komælk, så han bliver nødt til at skulle have kalktilskud. Han spiser det samme som resten af familien med undtagelse af mælkeprodukter.

Jeg læste mig frem til at børn skal have 500-600 mg kalk om dagen og 10 mikrogram D-vitamin. Jeg fik anbefalet nogle tyggetabletter på apoteket, hvor 1 tablet indeholder 400 mg kalk og 5 mikrogram D-vitamin. Jeg fik at vide at det ikke gjorde noget at han fik for meget kalk, han måtte bare ikke få for meget D-vitamin. Problemet er at jeg ikke kan få min søn til at spise dem. Jeg har forsøgt at give ham dem hele, knækket i mindre stykker, knust til pulver som jeg har blandet i hans havremælk, forskellige former for mælkefri yoghurt, oven på hans mad... Jeg tror jeg har ...

Annonce

... prøvet det hele, men han vil ikke have dem.

Jeg har så fundet nogle vitamin ”vingummier”, som jeg tænkte måske var nemmere og sjovere at spise. De indeholder bare kun 300 mg kalk, men til gengæld 7,5 mikrogram D-vitamin. Hvis jeg giver ham to vil han få for meget D-vitamin, men hvis jeg kun giver ham 1 får han for lidt kalk og egentlig også D-vitamin (men dette kunne han måske få via dråber ved siden af?).

Jeg ved hvor vigtigt det er at han får både kalk og D-vitamin, men jeg ved ikke hvordan jeg skal få det i ham. Har du et forslag? Skal jeg fortsætte med dem jeg bruger nu, bare forsøge på en anden måde? I såfald, hvilken måde? Eller skal jeg prøve at skifte til de andre? Og hvor meget skal jeg så give ham. Så vidt jeg kan se på nettet, så er det de eneste kalktabletter til børn. Hvis du eventuelt kender til andre som kunne være en mulighed, hører jeg meget gerne om dem.

Håber du kan hjælpe mig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine