Brev:
Overgang til grød/vælling
6. august 2017
Alder:
3 mdr.
Overgang til grød/vælling
Hej Helen.
Viktor er i morgen, mandag, 15 uger. Jeg er interesseret i at vide hvad det næste skridt ang. Mad og madrutiner skal være.
Viktor har indtil nu modtaget brystmælk og jeg har haft rigeligt af det. Han har alle dage været en sulten dreng som har spist mere end de 6-8 gange på et døgn. Indenfor de sidste to uger synes jeg at brysterne er blevet mindre fyldemæssigt og jeg oplever heller ikke den samme spænding. De bliver ikke store og vulumøse som de plejer. Også hyppigheden i Viktors spisning er steget og han sover mindre og i kortere tid ad gangen. Han er vågen ca. 1-1 1/2 time og sover mellem 45 min - 1 time. Han vågner og er ked af det, virker ikke som om han er færdig med st sove men vil alligevel ikke overgive sig til at sove længere. Jeg føler det hænger sammen med, at der ikke er lige så meget næring som der har været. Kan det passe eller ligger der en anden grund for?
Jeg har hørt at man kan begynde at give grød/vælling omkring de 4 mdr. Kunne det være aktuelt for Viktor at starte på det så småt nu? Jeg er slet ikke blevet introduceret for, hvad man skal. Så jeg ved ikke hvad man starter med, hvor tit og hvordan. Og skal han til at drikke af glas?
Det skal siges at Viktor har døjet med svære maveproblemer, som først er så småt ved at gå i sig selv her omkring de 3 mdr. Han har ikke på noget tidspunkt ville tage sut. Han har prøvet at få flaske et par gange da han var yngre, men han vil ikke tage den mere. Hverken hos mig eller andre.
Glæder mig til at høre dit svar.
Kærligst Cecilie, mor til Viktor