Overgang til grød/vælling

6. august 2017

Alder:
3 mdr.

Overgang til grød/vælling

Hej Helen.

Viktor er i morgen, mandag, 15 uger. Jeg er interesseret i at vide hvad det næste skridt ang. Mad og madrutiner skal være.

Viktor har indtil nu modtaget brystmælk og jeg har haft rigeligt af det. Han har alle dage været en sulten dreng som har spist mere end de 6-8 gange på et døgn. Indenfor de sidste to uger synes jeg at brysterne er blevet mindre fyldemæssigt og jeg oplever heller ikke den samme spænding. De bliver ikke store og vulumøse som de plejer. Også hyppigheden i Viktors spisning er steget og han sover mindre og i kortere tid ad gangen. Han er vågen ca. 1-1 1/2 time og sover mellem 45 min - 1 time. Han vågner og er ked af det, virker ikke som om han er færdig med st sove men vil alligevel ikke overgive sig til at sove længere. Jeg føler det ...

Annonce

... hænger sammen med, at der ikke er lige så meget næring som der har været. Kan det passe eller ligger der en anden grund for?

Jeg har hørt at man kan begynde at give grød/vælling omkring de 4 mdr. Kunne det være aktuelt for Viktor at starte på det så småt nu? Jeg er slet ikke blevet introduceret for, hvad man skal. Så jeg ved ikke hvad man starter med, hvor tit og hvordan. Og skal han til at drikke af glas?

Det skal siges at Viktor har døjet med svære maveproblemer, som først er så småt ved at gå i sig selv her omkring de 3 mdr. Han har ikke på noget tidspunkt ville tage sut. Han har prøvet at få flaske et par gange da han var yngre, men han vil ikke tage den mere. Hverken hos mig eller andre.

Glæder mig til at høre dit svar.

Kærligst Cecilie, mor til Viktor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder