Træt af flaske!

13. juli 2017

Alder:
7 mdr.

Træt af flaske!

Kære Helen

Først og fremmest tak for en brugbar og spændende brevkasse.

Jeg har en meget glad og tilpas pige på 7,5 mdr. Hun har fået flaske fra hun var 4 mdr og har altid været tilfreds med det. Da hun var 5 mdr startede vi op på skemad. Hun var vild med det fra første øjeblik og spiser stort set alt. Vi er startet på små smagsprøver af bondebrød med leverpostej og hun er meget glad for det!

Udover sin mad får hun flaske ca 4 gange i døgnet, eller dvs det gjorde hun. Den sidste uge har hun ikke villet tage sin flaske om dagen. Hun blir rigtig ked af det og sur og skubber sig helt væk fra den. Flasken om aftenen og sen aften kan jeg som regel overtale hende til og når hun først tager den spiser hun mellem 110 og 180 ml. Jeg er ret overbevist om at hun får for lidt mælk pt- men hvad gør jeg? Jeg har prøvet at give det ad kop og skifte til et andet mærke men uden held.

Vores dag ser sådan ud;

6.30-7.00 vågner
7.30-8.00 havregrød og vand af kop
8.30-9.00 får frugt, som hun selv spiser

Annonce

... ca tilbydes flaske - puttes til lur (sover 40 min-1,5 time)(spiser normalt 110-150 ml)
11.00-11.30 får grønsagsmos og vand af kop + agurk eller lignende at gnave af
Ca 14.00 tilbydes flaske og puttes til lur (sover ca 1,5 time) (spiser normalt 110-150 ml)
16.00 grød med frugtmos
17.30-18 grønsagsmos (vi er her begyndt på kød) og vand af kop + gnavegrønt
19-20 flaske og puttes til natten (drikker normalt ca 180 ml)
Sover oftes hele natten men jeg giver altid en flaske mellem 23-03 (spiser her ca 150-180 ml)

I løbet af natten er hun lidt urolig - jeg er oppe mellem 3-8 gange for at give sut eller vende hende... hun vågner sjældent rigtigt op.

Kan jeg gøre noget anderledes for at skabe en mere rolig søvn for hende (og moderen!)??

Kom også meget gerne med input til vores dagsrytme. Det skal nævnes at hun sagtens kan falde i søvn uden flaske - men det er klart nemmest at give den hvis hun er godt træt.

Hvor meget mælk/flasker skal hun have i døgnet?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
M.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre