Barnet sluger ofte maden

5. juli 2017

Alder:
13 mdr.

Barnet sluger ofte maden

Hej Helen

Tak for svaret på mit seneste brev ang. stop af natamning og drømmemåltid/sen flaske. Det er gået over al forventning - helt uden problemer og på meget kort tid. Siden vi for 4 dage siden stoppede helt med drikkevarer efter putning, har Caroline sovet hele natten uden at vågne de seneste tre nætter. Første nat vågnede hun flere gange kortvarigt, men blev bare vugget let og puttet igen med sine suttekludsbamser, som har fulgt hende siden hendes fødsel. Så det lærte hun hurtigt. Vi håber, det fortsætter, ...

Annonce

... for det er rigtig dejligt med mere sammenhængende søvn.

Mit spørgsmål i dette brev handler om mad og afføring. Som jeg skrev sidst, er det på meget faste tidspunkter, Caroline får sin mad, og det fungerer fint. Jeg oplever dog stadig til tider, at der er ufordøjet mad i hendes afførring, fx gulerod, blåbær og kartoffel. Hun sluger også ofte stadig en del af maden, selvom hun har otte tænder. Er det normalt for et barn på 13 måneder?

Må hun i øvrigt stadig godt få frugtmos?

God sommer.

Hilsen Carolines mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder