Brev:
Barnet sluger ofte maden
5. juli 2017
Alder:
13 mdr.
Barnet sluger ofte maden
Hej Helen
Tak for svaret på mit seneste brev ang. stop af natamning og drømmemåltid/sen flaske. Det er gået over al forventning - helt uden problemer og på meget kort tid. Siden vi for 4 dage siden stoppede helt med drikkevarer efter putning, har Caroline sovet hele natten uden at vågne de seneste tre nætter. Første nat vågnede hun flere gange kortvarigt, men blev bare vugget let og puttet igen med sine suttekludsbamser, som har fulgt hende siden hendes fødsel. Så det lærte hun hurtigt. Vi håber, det fortsætter, for det er rigtig dejligt med mere sammenhængende søvn.
Mit spørgsmål i dette brev handler om mad og afføring. Som jeg skrev sidst, er det på meget faste tidspunkter, Caroline får sin mad, og det fungerer fint. Jeg oplever dog stadig til tider, at der er ufordøjet mad i hendes afførring, fx gulerod, blåbær og kartoffel. Hun sluger også ofte stadig en del af maden, selvom hun har otte tænder. Er det normalt for et barn på 13 måneder?
Må hun i øvrigt stadig godt få frugtmos?
God sommer.
Hilsen Carolines mor