Brev:
Babymad - 5 mdr.
27. juni 2017
Alder:
5 mdr.
Babymad - 5 mdr.
Hej Helen :)
Jeg har lidt spørgsmål ang babymad. Min datter startede op på grød da hun var 4 mdr og 10 dage, da hun tog for lidt på og meldte sig meget oftere end normalt. Hun bliver 5 mdr om en uge.
Det går rigtig godt med grøden - hun får 1 måltid om dagen (middag/eftermiddag) og her giver jeg som regel majsgrød eller hirsegrød, nogle gange med lidt frugtmos i.
Pt giver jeg Sempers grød og er det ikke korrekt forstået, at jeg ikke skal putte modermælk i deres grød? Jeg har indtil videre kun blandet det med vand.
Når jeg laver det selv fra bunden, så er det med modermælk og smør, ikke?
Jeg er også begyndt at koge frugtmos og fryse ned, så jeg har til topping på grøden eller til når hun skal have det som mellemmåltid. Mit spørgsmål er her: Hvor længe kan det holde sig i fryseren og hvor længe kan jeg have det optøet i køleskabet?
Inden længe begynder jeg at give grøntsagsmos til aftensmad - der skal jeg lave det med modermælk eller modermælkserstatning, ikke?
Hvor længe skal jeg bruge modermælk? Synes jeg nogle steder har læst, at når hun bliver 6 mdr, så kan jeg bruge sødmælk i stedet for?
Glæder mig til dine svar :)
Hilsen Jeanne