Babymad - 5 mdr.

27. juni 2017

Alder:
5 mdr.

Babymad - 5 mdr.

Hej Helen :)

Jeg har lidt spørgsmål ang babymad. Min datter startede op på grød da hun var 4 mdr og 10 dage, da hun tog for lidt på og meldte sig meget oftere end normalt. Hun bliver 5 mdr om en uge.

Det går rigtig godt med grøden - hun får 1 måltid om dagen (middag/eftermiddag) og her giver jeg som regel majsgrød eller hirsegrød, nogle gange med lidt frugtmos i.
Pt giver jeg Sempers grød og er det ikke korrekt forstået, at jeg ikke skal putte modermælk i deres grød? Jeg har indtil videre kun blandet det med vand.
Når jeg laver det selv fra bunden, så er det med ...

Annonce

... modermælk og smør, ikke?

Jeg er også begyndt at koge frugtmos og fryse ned, så jeg har til topping på grøden eller til når hun skal have det som mellemmåltid. Mit spørgsmål er her: Hvor længe kan det holde sig i fryseren og hvor længe kan jeg have det optøet i køleskabet?

Inden længe begynder jeg at give grøntsagsmos til aftensmad - der skal jeg lave det med modermælk eller modermælkserstatning, ikke?
Hvor længe skal jeg bruge modermælk? Synes jeg nogle steder har læst, at når hun bliver 6 mdr, så kan jeg bruge sødmælk i stedet for?

Glæder mig til dine svar :)

Hilsen Jeanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!