Amning og MME i mad

26. juni 2017

Alder:
10 mdr.

Amning og MME i mad

Kære Helen,

Mange tak for dit sidste svar - som altid en stor hjælp:-)

Nu er Sonia lige blevet 10,5 måneder og som du måske kan huske afviste hun pludselig brystet for ca. to uger siden. Hun accepterede - og accepterer - dog en dream feed ved 23-tiden. Jeg kan dog mærke at denne amning bliver kortere og kortere for hver dag; hun siger simpelthen stop efter kortere tid...

Jeg har købt noget "Hipp Organic 6 måneder+"-MME-pulver her i England. Det var den pakke der virkede ...

Annonce

... mest indbydende på mig. Jeg synes brikkerne bliver lidt for dyre når de kun holder et døgn... Jeg har så puttet en teskefuld (5 ml) i hendes morgengrød og en teskefuld i hendes godnatgrød (som hun spiser varierende mængder af). Begge disse grødmåltider er på ca. 1 dl. Passer det godt med 5 ml til denne mængde, eller skal jeg putte mere i hver grødportion? Jeg har endnu ikke tilbudt hende MME i en kop - bør jeg gøre det til hvert måltid? MME OG vand?

Med venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre