Brev:
Supplerende spørgsmål ang. mad - 6 mdr.
22. maj 2017
Alder:
6 mdr.
Supplerende spørgsmål ang. mad - 6 mdr.
Kære Helen.
Tak for dit uddybende svar forleden. Jeg har lidt supplerende spørgsmål ang. mad.
Det har hjulpet en del på min søns humør under måltiderne at sidde med en ske eller en ristet rugbrødsbjælke i hånden. Du nævner også at han kan sidde med blød frugt i hånden under mellemmåltiderne. Har forsøgt med bl.a. Banan, agurk, fersken og melon men han kan ikke holde på disse ting da de er glatte/ snaskede og ryger ud af hans (fedtede)hånd😆 Hvis jeg holder det for ham, bider han store stykker af som jeg derefter må fiske ud af hans mund da han ellers vil få dem i gal hals.
Har du nogle tricks til dette problem - og nogle generelle ideer til mellemmåltider ? En halv dl. frugtgrød virker ikke som ret meget ? Min søn virker mere sulten og så tilbyder jeg ham mme. Er det fint ?
Er det fint at skifte mellem at give havregrød og øllebrød til morgenmad eller skal der mere variation til?
Har læst et sted at babyer ikke må få gluten.
Det er der da også i rugbrød og havregryn ?
Er det korrekt at han ikke må få lyst brød, pasta og ris endnu ? Hvornår må han det?
Synes det er svært hvis han skal spise det sammen som min mand og jeg til aften.
Nu får han kartoffelmos med forskellige grøntsager og kød i til middag og aften.
Han får mme -Nan nr 1 fra fødslen- tænker på om vi skal skifte til nr 2 - den fra 6 måneder.? Har læst at 2eren mætter mere- men har også læst at det er unødvendigt at skifte.
Kunne godt bruge noget der mættede mere til nat.
Hvad er forskellen på mme og tilskudsblanding?
Nu får han flaske inden sengetid -ved 19:30 tiden(drikker kun meget lidt) og vågner først igen ved 4:30 tiden, her er han ikke altid vildt sulten -spiser en hel eller en halv flaske. Men er ofte ret frisk ved den tid 😩 og vil lave fis og ballade. Det er da for tidligt at starte dagen ? Hvordan kan jeg forsøge at undgå denne opvågning ved 4-5 tiden? Har fået nogle flere måltider ind i løbet at dagen men han drikker stadig ikke så meget mme.
Hvor vigtig er mme'en for en barn på et halvt år?
Mange hilsner fra en mor