Dagsplan for dreng på 6 måneder

20. maj 2017

Alder:
6 mdr.

Dagsplan for dreng på 6 måneder

Kære Helen

Thomas er nu lidt over 6 måneder. Han har en vægt på 9,5 kg og en længde på 70 cm, så han er stadig en stor og sund dreng. Han er glad og stortrives. 😊

Min henvendelse denne gang går sådan set "bare" på, at jeg gerne vil høre dit bud på en dagsplan i forhold til mad og søvn.

Jeg vil gerne prøve at arbejde frem mod, at Thomas kan sove to lure i stedet for de nuværende tre. Han virker ikke længere så interesseret i den sidste lur sen eftermiddag/tidlig ...

Annonce

... aften.

Thomas står stadig sent op og går sent i seng. Men det vil jeg gerne prøve at rykke en smule frem med tiden. Det har du rådgivet mig om, så det skulle der være styr på.

Til sidst skal det lige nævnes, at jeg - grundet noget børneeksem - først er begyndt at give ham lidt skemad, da han var 6 måneder. Så det er stadig ret nyt, og jeg er lidt usikker på, hvor hurtigt jeg kan gå frem, når vi nu er startet senere end normalt.

Jeg ser frem til at høre fra dig. 😊

Kærlig hilsen
Thomas' mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to