Brev:
Udfordringer med skemad - 7 mdr.
22. april 2017
Alder:
7 mdr.
Udfordringer med skemad - 7 mdr.
Kære Helen
Jeg har en datter på 7 måneder, som i en måned har fået skemad og "rigtig" mad. Hun har dog fra starten brokket sig meget under måltiderne og det har været svært, at få hende til at spise grød. Jeg har din bog om børn og mad og har brugt opskrifterne på grød og andet herfra.
Til morgenmad får hun havregrød med moset banan, men spiser typisk kun meget lidt før, hun afviser skeen og brokker sig højlydt. Derfor har hun de seneste dage fået en 1/3 Skive bondebrød med smør, små stykker æg og banan i hånden. Det går bedre med denne type mad. Det tager dog meget lang tid for hende at spise de små bider og efter en halv time bliver hun utålmodig, og vi må stoppe.
Til frokost prøver jeg også at få lidt grød i hende, men her gentager ovenstående sig. Hun får derfor samme mængde bondebrød med pålæg og agurk og lignende i hånden.
Om eftermiddagen er hun heller ikke glad for frugtmos med ske, men vil gerne sidde og sutte på blød frugt.
Til aften går det lidt bedre med kartoffelmos med grøntsager og kødbolle og lidt sovs, men det er typisk også med megen brokkeri.
Jeg er lidt nervøs for, om hun efter ovenstående får mad nok mad og vil gerne kunne give hende grød for at mætte hende ordentligt. Hvad tænker, du om dette, og kan jeg gøre noget for at stoppe brokkeriet og få hende til at spise, hvad jeg serverer?
Jeg ammer hende typisk efter lur, venter en time, hvorefter hun får mad, og ammer hende igen inden lur, da hun ikke er glad for at drikke vand af kop, og jeg gerne vil sikre, at hun får væske nok. Har du evt. gode råd til at få hende til at drikke vand?
På forhånd tak for hjælpen😊
Bedste hilsner
Lise