Brev:
6 mdr. og sover uroligt
9. april 2017
Alder:
6 mdr.
6 mdr. og sover uroligt
Kære Helen
Min søn på 6 måneder sover i vores seng. Han har altid sovet uroligt, men nu er det blevet værre. Han vågner ret ofte, altså i hvertfald hver 1-2 time, og begynder at klynke. Det eneste måde jeg kan trøste ham på og få ham til at sove videre er ved at lægge ham til brystet. Han bliver rolig og vi plejer at falde i søvn ofte mens han fortsat ligger ved brystet på siden. Når jeg så flytter ham så væk til hans sovested, sover han og vågner igen efter kort tid. Det betyder også, at sønnen bliver ammet meget om natten. Det går ud over min søvn og jeg føler mig ofte træt om dagen. Samtidigt er det også problematisk, da vi tænker, at han snart snart skal sove i sin egen seng. Endvidere tror jeg, at det går udover hans appetit om dagen, hvor han nu er i gang med at få skemad.
Jeg vil gerne høre, hvad du vil anbefale for at gøre for at rette op på vores situation og få ham til sove bedre igennem? Har du evt. nogen tips til overgangen til tremmeseng nu, hvor han er vant til at blive ammet og falde til ro ved brystet?
På forhånd tak
R.