Brev:
Hvor hurtigt hjælper MME eller grød på søvn?
4. april 2017
Alder:
4 mdr.
Hvor hurtigt hjælper MME eller grød på søvn?
Hej Helen,
Min søvn får dækket sit søvnbehov rigtig fint, han går i seng kl 19-20 og står op kl. 7-8, derudover tager han tre lure om dagen typisk 1-2 lange (1,5 time) og 1-2 korte (30-45 min).
Men jeg synes jeg ammer ham meget ofte, om dagen er der typisk ikke mere end 1,5 time mellem. Han er vågen i 2 timer og bliver ammet efter og før lur (det tager ca. 15 min). Om natten tager jeg ikke tid på hvornår han bliver ammet, men der går sjældent over to timer imellem. Jeg vil gætte på han tre gange på 4 måneder har sovet i 4 timer.
Du har foreslået at jeg prøver at supplere med MME efter amning, men hvor hurtigt vil det typisk have effekt på hans søvn?
Jeg er begyndt på grød (5-10 skefulde om dagen), hvornår vil det typisk give udslag på søvnforbedringer hvis det hjælper?
Jeg vil helst amme min søn fremfor MME, men jeg vil samtidig heller ikke selv være skyld i frustrationen over de korte intervaller. Det begynder at være hårdt ikke at sove i længere tid for mig (jeg ligger ned og ammer ham i søvne, hvilet gør det lettere end hvis jeg skal op flere gange om natten).
Har det noget at sige at han sover så korte intervaller for ham?
Med venlig hilsen
Kris