Hvor hurtigt hjælper MME eller grød på søvn?

4. april 2017

Alder:
4 mdr.

Hvor hurtigt hjælper MME eller grød på søvn?

Hej Helen,

Min søvn får dækket sit søvnbehov rigtig fint, han går i seng kl 19-20 og står op kl. 7-8, derudover tager han tre lure om dagen typisk 1-2 lange (1,5 time) og 1-2 korte (30-45 min).

Men jeg synes jeg ammer ham meget ofte, om dagen er der typisk ikke mere end 1,5 time mellem. Han er vågen i 2 timer og bliver ammet efter og før lur (det tager ca. 15 min). Om natten tager jeg ikke tid på hvornår han bliver ammet, men der går sjældent over to timer imellem. Jeg vil gætte på han tre gange på 4 måneder har sovet i 4 timer.

Du har foreslået at jeg prøver at supplere med ...

Annonce

... MME efter amning, men hvor hurtigt vil det typisk have effekt på hans søvn?

Jeg er begyndt på grød (5-10 skefulde om dagen), hvornår vil det typisk give udslag på søvnforbedringer hvis det hjælper?

Jeg vil helst amme min søn fremfor MME, men jeg vil samtidig heller ikke selv være skyld i frustrationen over de korte intervaller. Det begynder at være hårdt ikke at sove i længere tid for mig (jeg ligger ned og ammer ham i søvne, hvilet gør det lettere end hvis jeg skal op flere gange om natten).

Har det noget at sige at han sover så korte intervaller for ham?

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor