Brev:
Madkonsistenser
25. januar 2017
Alder:
6 mdr.
Madkonsistenser
Kære Helen
Jeg er i et kæmpe dilemma.
Jeg er vildt bange for at Arthur skal få noget galt i halsen. Så bange at jeg ikke rigtig kan komme videre fra pureen. Og det der med at han skal sidde med noget mad i hånden selv, får mig helt til at panikke.
Han har fået grød og mos siden han var 4,5 måneder gammel og er nu rundet de 6 måneder.
Han er klar, ingen tvivl om det. Han putter alt i munden og bliver sur når jeg tager det fra ham. Uanset om det er legetøj eller koppen med vand eller skeen.
Jeg har forsøgt med de der majs snacks der smelter i munden. Han er ret vild med dem og jeg har en puls på 200 og holder vejret når han sidder med det.
Så indtil videre får han kun grød, pureret grøntsagsmos og pureret frugt.
Han ammes stadig en del i løbet af dagen/natten, får lidt grød + frugtmos til morgenmad, grød til frokost, frugtmos til eftermiddag efter luren og grøntsagsmos til aftensmad.
De andre i mødregruppen giver både rugbrødsbjælker, brødskorper og agurkeringe, og det ligger så fjernt for mig at give Arthur det.
Jeg ved det er en hurdle jeg skal over, men hvordan, når jeg er så panisk angst for at han får det galt i halsen.
Håber du kan hjælpe mig videre.
Mange hilsner
M