Brev:
Grød af mel eller flager? Mos og mængder?
19. oktober 2016
Alder:
5 mdr.
Grød af mel eller flager? Mos og mængder?
Hej Helen
Lige nu får min søn grød af mel til frokost, han spiser 1/2 dl grød til frokost og det går rigtig fint. Så jeg tænker at jeg snart kan begynde at give ham flager. Men når jeg giver ham flager betyder det så at jeg skal stoppe med at give grød af mel? Eller skal stadig give grød af mel men bare variere det?
Lige nu spiser han 1/2 grød til frokost og 1/2 mos til aften.
Hvornår skal jeg give ham 1 dl grød til frokost og 1 dl grøntsager til aften? Hvornår skal jeg øge måltiderne? Er det når han er 6 måneder? Eller kan det allerede være nu? Han spiser fint 1/2 og jeg tror også han kan spise mere, men jeg vil også gerne have at han får sin mælk da det er vigtigt med mælken, men jeg er bange for at give ham mere end 1/2 per gang, netop fordi jeg så er bange for at han ikke vil have mælk. Men samtidig syntes jeg også det er syndt for han virker til at kunne lide det. Hvad vil du anbefale? At jeg øger til 1 dl per måltid eller at jeg venter lidt endnu?
Lige nu giver jeg kun grød og grøntsager, jeg er ikke begyndt at give frugtmos som topping, da du tidligere har skrevet at du anbefaler frugtmos som topping når han kan spise 1 dl grød per måltid. Kan jeg måske allerede komme lidt frugtmos i grøden nu hvor han får 1/2?
På forhånd tak :)