Grød af mel eller flager? Mos og mængder?

19. oktober 2016

Alder:
5 mdr.

Grød af mel eller flager? Mos og mængder?

Hej Helen

Lige nu får min søn grød af mel til frokost, han spiser 1/2 dl grød til frokost og det går rigtig fint. Så jeg tænker at jeg snart kan begynde at give ham flager. Men når jeg giver ham flager betyder det så at jeg skal stoppe med at give grød af mel? Eller skal stadig give grød af mel men bare variere det?

Lige nu spiser han 1/2 grød til frokost og 1/2 mos til aften.

Hvornår skal jeg give ham 1 dl grød til frokost og 1 dl grøntsager til aften? Hvornår skal jeg øge måltiderne? Er det når han er 6 måneder? Eller kan det allerede være nu? Han spiser fint 1/2 og jeg tror også han kan spise mere, men jeg vil ...

Annonce

... også gerne have at han får sin mælk da det er vigtigt med mælken, men jeg er bange for at give ham mere end 1/2 per gang, netop fordi jeg så er bange for at han ikke vil have mælk. Men samtidig syntes jeg også det er syndt for han virker til at kunne lide det. Hvad vil du anbefale? At jeg øger til 1 dl per måltid eller at jeg venter lidt endnu?

Lige nu giver jeg kun grød og grøntsager, jeg er ikke begyndt at give frugtmos som topping, da du tidligere har skrevet at du anbefaler frugtmos som topping når han kan spise 1 dl grød per måltid. Kan jeg måske allerede komme lidt frugtmos i grøden nu hvor han får 1/2?

På forhånd tak :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder