Brev:
Flasker om dagen skal væk inden dagplejestart
24. april 2016
Alder:
8 mdr.
Flasker om dagen skal væk inden dagplejestart
Hej Helen.
Jeg står i den situation at min datter Freya på 8 mdr. skal starte i dagpleje 1/6. Min dagplejemor kræver det ikke, men håber jeg kan få vænnet Freya fra hendes flasker om dagen, så hun kan give hende mad sammen med de andre børn, og dermed slippe for flaskeroderiet. Hun vil dog stadig give hende modermælkserstatning i kop til måltiderne.
Det er lidt en udfordring for mig, at få Freya til at slippe flaskerne om dagen.
Hun gider simpelthen ikke spise grød - hverken havregrød, øllebrød eller nogen form for grøntsagsmos. Det er som om at så snart det er på en ske, så vil hun ikke spise.
Hvad kan jeg tilbyde hende istedet for, så jeg er sikker på hun bliver ordentlig mæt inden lur, så hun sover godt?
Eller har du tips til hvordan jeg kan få hende til at tage skeen? Det er kommet inden for de sidste par uger, og inden da ville hun godt tage den.
Alt hvad der tilbydes i bidder, spiser hun. Syntes bare det eneste hun spiser er brød, men forsøger at tilbyde varieret pålæg.
Hendes spisemønster pt, er ca. sådan her:
Flaske mellem 05-06 og sover videre.
Morgenmad ca kl. 08 - plejer at være havregrød, men er nu blevet til bolle.
Flaske og formiddagslur mellem kl 10-11
Frokost - bondebrød med pålæg og mme i kop
Lidt frugt en times tid senere
Flaske inden eftermiddagslur (prøver pt at erstatte denne med brød og frugtmos)
Aftensmad hvis hun gider - smagsprøver på vores mad, og mme i kop og mos. Mosen gider hun ikke.
(hun får altid vand i kop til alle måltider)
Flaske til nat - mellem kl. 20-21
Håber du kan hjælpe med en plan :)
Hilsen Jannie