Får han nok MME og væske?

6. april 2016

Alder:
5 mdr.

Får han nok MME og væske?

Kære Helen.

Tak for dit sidste brev. Alt ting kører bare her hjemme i tiden, så det er dejligt. Alligevel har jeg et spørgsmål angående min søns mængde af mad og mme.

Jeg er begyndt at slippe tøjlerne lidt og kigge på min søn og se om han trives og så slappe lidt mere af i forhold til mad. Men nu er jeg blevet i tvivl om jeg slapper for meget af omkring det.

Han er nu 5 1/2 måned og jeg synes aldrig jeg har set ham trives så godt som han gøre lige nu.

Vi har lige været i en træls periode hvor han har fået to tænder, han stoppede da med at ville spise grød. Vi gav ham lov til selv at styre det, men pludselig stoppede han med at ville spise særlig meget mme også.

Jeg begyndte at tilbyde ham grød igen og så var der "hul igennem".
Men flasken er han bare stadig ikke fan af.

Jeg kan ikke få ham til at spise andet end grød når han er frisk. Hvis han kun får tilbudt flasken og ikke grød når han er stået op af en lur spiser han 40 ...

Annonce

... ml som oftest, også selv om vi tilbyder ham igen. Han skælder virkelig ud og kaster sig bagover mens han vil smyg sig ud af vores arme. Han endte med at blive et værre brokkehoved så nu får han tilbudt grød om morgenen, til frokost og til aftensmad.

Hvergang han skal sove spiser han ca 100 - 120 ml og når han har sovet lidt kan jeg liste lidt mere i ham ude i barnevognen. Han spiser ca 3x3/4 del grød i løbet af et døgn og 700-800 ml mme og ca 1/2 dl vand.

Han sover bedre end nogensinde. Er tæt på at kunne sove fra 1.00 - 6.00 uden mad og om dagen sover han en formiddagslur på 2 1/2 - 3 timer, og en middagslur på 2 timer og så en powernap på 20-30 minutter.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du tænker? Får han det han skal have i denne alder?

Som sagt virker han til at trives, men jeg går nok lidt og bekymre mig om om han får det mme og den væske han skal have.

Jeg glæder mig til at høre fra dig:)

Med venlig hilsen
Baby Sams Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig