Brev:
Får han nok MME og væske?
6. april 2016
Alder:
5 mdr.
Får han nok MME og væske?
Kære Helen.
Tak for dit sidste brev. Alt ting kører bare her hjemme i tiden, så det er dejligt. Alligevel har jeg et spørgsmål angående min søns mængde af mad og mme.
Jeg er begyndt at slippe tøjlerne lidt og kigge på min søn og se om han trives og så slappe lidt mere af i forhold til mad. Men nu er jeg blevet i tvivl om jeg slapper for meget af omkring det.
Han er nu 5 1/2 måned og jeg synes aldrig jeg har set ham trives så godt som han gøre lige nu.
Vi har lige været i en træls periode hvor han har fået to tænder, han stoppede da med at ville spise grød. Vi gav ham lov til selv at styre det, men pludselig stoppede han med at ville spise særlig meget mme også.
Jeg begyndte at tilbyde ham grød igen og så var der "hul igennem".
Men flasken er han bare stadig ikke fan af.
Jeg kan ikke få ham til at spise andet end grød når han er frisk. Hvis han kun får tilbudt flasken og ikke grød når han er stået op af en lur spiser han 40 ml som oftest, også selv om vi tilbyder ham igen. Han skælder virkelig ud og kaster sig bagover mens han vil smyg sig ud af vores arme. Han endte med at blive et værre brokkehoved så nu får han tilbudt grød om morgenen, til frokost og til aftensmad.
Hvergang han skal sove spiser han ca 100 - 120 ml og når han har sovet lidt kan jeg liste lidt mere i ham ude i barnevognen. Han spiser ca 3x3/4 del grød i løbet af et døgn og 700-800 ml mme og ca 1/2 dl vand.
Han sover bedre end nogensinde. Er tæt på at kunne sove fra 1.00 - 6.00 uden mad og om dagen sover han en formiddagslur på 2 1/2 - 3 timer, og en middagslur på 2 timer og så en powernap på 20-30 minutter.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du tænker? Får han det han skal have i denne alder?
Som sagt virker han til at trives, men jeg går nok lidt og bekymre mig om om han får det mme og den væske han skal have.
Jeg glæder mig til at høre fra dig:)
Med venlig hilsen
Baby Sams Mor