Brev:
Nægter kød og grøntsager. Og spørgsmål om tunpålæg
25. november 2014
Alder:
10 mdr.
Nægter kød og grøntsager. Og spørgsmål om tunpålæg
Hej Helen,
Jeg troede ikke jeg skulle skrive til dig IGEN ang. min datter og mad, men her er jeg igen, suk:)
Sagen er den, at hun er umulig at få til at spise kød og grøntsager. Det har vel stået på i.. Tja, ihvertfald den sidste måneds tid.
Hun har fået grøntsagsmos med kød i en eller anden form om aftenen og gladeligt spist det, uden de store problemer. Nu er det imidlertidigt blevet ret umuligt overhovedet at få hende til at spise mad om aftenen. Jeg har stået på tungen for at finde på nye ting, men hun nægter simpelthen og spytter alt jeg tilbyder hende ud og ser ud som om det smager virkelig grimt! Også ting hun før har spist helt uden problemer.
Hun nægter også at spise rugbrødshapser med nogen form for kødpålæg såsom fx leverpostej, kyllingepostej eller pålæg. Hun vil faktisk kun have smøreost og tunguf (som man køber på en tube) på sit brød. Og det er IKKE fordi jeg ikke har tilbudt hende andet! Jeg har prøvet ALT!
Det piner mig, at jeg simpelthen ikke kan lokke hende til at spise andet - Især fordi hendes far er ekstremt kræsen og jeg det modsatte. Derfor har det betydet virkelig meget for mig ikke at få et kræsent barn - Og er det det hun er? Kræsen altså? Derudover er jeg lidt bekymret for om hun får for meget tun, når hun får det på sin mad hver dag - Jeg tænker i forhold til kviksølv.
Tilbage til aftensmaden; Jeg spiser sammen med hende, for at gøre det til en hyggelig oplevelse, lader hende sidde med mad i stykker selv (Det bliver most, kastet på gulvet, eller spyttet ud), ignoreret hende og tilbudt hende mad næsten uden at kigge på hende imens, lokket, opmuntret, ladet andre give hende mad, ladet hende sidde med skeen selv, men nej - Det er minimalt der ryger ind. Dog vil hun godt have rugbrødshapser( Så hun ER sulten), men det kan hun jo ikke leve af? I øvrigt nægter hun også grøntsagsmos/kød til frokost… Og færdiglavet grød og glasmad bliver også afvist…
Er det en fase? Hun spiser godt til morgen/frokost og får to flasker i døgnet, men det går mig virkelig på, at hun hverken får kød eller grøntsager!
Kærlig hilsen
M