Brev:
Ikke lyst til varm aftensmad
21. februar 2014
Alder:
11 mdr.
Ikke lyst til varm aftensmad
Hej Helen
Vi har en datter på snart 1 år. Hun har altid været meget glad for mad og er en pige i "god stand" ;-) Men den sidste måneds tid har hun ikke haft særlig stor lyst til varm aftensmad. Hun ryster på hovedet eller skubber maden væk. Hun har ellers spist stort set, hvad vi har serveret for hende. Det eneste som hun guffer i sig med stor tilfredshed er mad på glas fx lasagne eller spaghetti bolognese. Men det skal hun jo ikke have hver dag. Hun elsker sine rugbrødshapsere fx med makral eller smørbar torskerogn, som hun spiser godt af i løbet af dagen. Hun spiser også masser af ærter, maj, kogte gulerødder m.m.
Men mit spørgsmål lyder skal vi fortsat tilbyde hende vores mad fx kartofler, frikadeller, kødboller osv. eller skal hun have rugbrødshapsere? Hun skal jo have aftensmad, så er det bedre, at hun får det som hun kan lide? Vi vil nødigt vænne hende kun til at få rugbrød.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Mor til 1-årig