Ikke lyst til varm aftensmad

21. februar 2014

Alder:
11 mdr.

Ikke lyst til varm aftensmad

Hej Helen

Vi har en datter på snart 1 år. Hun har altid været meget glad for mad og er en pige i "god stand" ;-) Men den sidste måneds tid har hun ikke haft særlig stor lyst til varm aftensmad. Hun ryster på hovedet eller skubber maden væk. Hun har ellers spist stort set, hvad vi har serveret for hende. Det eneste som hun guffer i sig med stor tilfredshed er mad på glas fx lasagne eller spaghetti bolognese. Men det skal hun jo ikke have hver dag. Hun elsker sine ...

Annonce

... rugbrødshapsere fx med makral eller smørbar torskerogn, som hun spiser godt af i løbet af dagen. Hun spiser også masser af ærter, maj, kogte gulerødder m.m.

Men mit spørgsmål lyder skal vi fortsat tilbyde hende vores mad fx kartofler, frikadeller, kødboller osv. eller skal hun have rugbrødshapsere? Hun skal jo have aftensmad, så er det bedre, at hun får det som hun kan lide? Vi vil nødigt vænne hende kun til at få rugbrød.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Mor til 1-årig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder