Brev:
6 1/2 måned og meget småt spisende
18. oktober 2013
Alder:
6 mdr.
6 1/2 måned og meget småt spisende
Kære Helen.
Jeg har en søn på 29 uger og jeg har meget svært ved at få ham til at spise. Han virker simpelthen ikke sulten om dagen, det undrer mig og jeg kan ikke få vendt hans "maddøgn". Han virker til at få opfyldt sit madbehov om aftenen og natten.
Typisk døgn:
kl 01-02 spiser ca 210 ml mme
sover videre
kl 04.30 måske ydeligere 100 ml mme
kl 05.30-06 vågner (nægter at spise....)
kl 08.30 formiddagslur (vil stadig intet have)
sover ca 2-2,5 time
11.00 vågner (stadig intet.....)
12.30-13 spiser grød med frugtmos
13.30 powernap (det er sjældent jeg kan få hjulpet ham over i den dybe søvn, så hans eftermiddagslur er næsten ikke eksisterende i de her dage... Jeg tænker at det også hænger sammen med manglende mad....?)
Først ved 17-17.30 tiden kan jeg igen få ham til at spise, der får han grøntsagsmos og/eller hvad end vi spiser
19.30 mme 100-150 ml
23.00 mme 150-180 ml
Så spørgsmålet er nok nærmere hvordan jeg får vænnet ham af med så mange måltider om natten og får ham til at spise mere om dagen....
Jeg prøver for så vidt muligt ikke at ave planer ud af huset så han får ro til både at spise og sove, jeg har prøvet at tilbyde ham både skemad og flasker dagen igennem men han nægter pure at have med det at gøre.
Mine eftermiddage kan godt være lidt svære. Vi har også en datter på 3 åt og 2 mdr. Jeg er meget alene med dem, da far rejser meget på job. I juli begyndte vi på en større ombygning af nyt hus i August startede vores datter i børnehave og i september flyttede vi til nyt hus. Så det har været en heftig sommer hvilket har gjort det meget svært for min datter at affinde sig med alle de omvæltninger. Dvs at jeg prøver at hente hende tidligt fra børnehave ca 14.30, så ikke hendes dag bliver for lang, men det gør så også at jeg har svært ved at give min søn ro om eftermiddagen til at koncentrere sig om at spise.
Genetelt virker min søn dog til at trives, han har altid været lille, men tager dog fint på, han er glad, grinende, nysgerrig og nem at putte.
Han har også lige fået sine første to tænder.
Jeg ser frem til at høre dit syn på det og forhåbentlig har du et par guldkorn til mig ;0)
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Sandra