Brev:
Spiser for lidt pr. gang
9. august 2012
Alder:
4 mdr.
Spiser for lidt pr. gang
Hej Helen,
Vores dreng på 4 måneder er flaskebarn. Normalt spiser han 120 pr. gang hver 3. time. Dette synes jeg umiddelbart er meget når han er flaskebarn. Synes det kunne være dejligt, hvis han gad at spise 180-200 ml og så ikke så tit.
Nu er han så begyndt at spise ca hveranden time, og så kun spise 60-70 ml.
Er der noget jeg kan gøre?
Vi bruger avent sutteflasker med sut nr. 2. Jeg har fundet nr. 3 frem, og har også forsøgt at skifte. Men han suger simpelthen så kraftigt, så der kommer jo helt vildt meget mælk ud af sut nr. 3, med det resultat at han kløjs i det, og slet ikke gider mere før jeg har skiftet tilbage til sut nr. 2. Men tænker måske at han ville spise mere, hvis det løb lidt stærkere, så har du nogle gode råd til hvordan jeg får skiftet til en større sut?
Med venlig hilsen
Mie, Hjaltes mor :)