Hvor meget modermælkserstatning skal min søn have? - 6 mdr.

6. oktober 2011

Alder:
6 mdr.

Hvor meget modermælkserstatning skal min søn have? - 6 mdr.

Hej Helen.

Jeg har nogle spørgsmål ang. Nan;

Hvad er forskellen på Nan 1 og Nan Pro 1? Og på Nan 2 og Nan Pro 2??

Min søn på 6 1/2 måned har ind til nu fået Nan 1 men i mange supermarkeder kan man nu kun få Nan Pro 1 eller 2. Udover mme får han andet kost, dog stadig i det små, men skal han have Nan Pro 1 eller Nan Pro 2 ved siden af? Eller bare den alm. Nan 1 eller 2? Er lidt forvirret over der hele tiden kommer fornyede produkter og synes det er lidt en jungle...

Vil også lige spørge om hvor meget mme min søn ca. skal have i døgnet nu hvor han nærmer sig 7 mdr.? Nu spiser han ca. 800-900 ml i døgnet udover skemad. Han vil max have ca. 1/2 dl. skemad. Ska der skæres ned på flasken og skrues op for skemaden?

Hilsen Annette.

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre