Brev:
Døgnrytme når man er 6 måneder
3. september 2010
Alder:
6 mdr.
Døgnrytme når man er 6 måneder
Hej Helen.
Tusind tak for dine rigtig gode svar på vores tidligere breve. Det har hjulpet os rigtig meget;)
Spørgsmålet denne gang er ang. vores søn, der er 6 måneder om en uge. Han er en glad, smilende og veltilpas dreng, og vi har efterhånden fundet en nogenlunde fast rytme. Han har i nogle måneder nu sovet mellem 6-9 timer om natten, men i øjeblikket vågner han hver 3-4 time om aftenen og om natten. Skyldes det hans udvikling i øjeblikket? Eller får han måske for lidt eller forkert mad?
Han spiser godt i løbet af dagen, 150-200 ml MME pr. måltid (ca. hver 3-4 time). Hvor han forinden har fået lidt grød eller grøntsagsmos (kun grød og mos 3 gange i løbet af dagen). Dog er han ikke helt så pjattet med skemad. Men vi prøver at fortsætte. Han sidder i høj stol eller skråstol når han får skemad, og vi opmuntrer ham ved at tale og smile til ham. Men det er ikke meget han gider spise. Vi har været i gang med skemad siden han var 4 mdr, men det fanger ikke rigtig hans interesse. Han er dog rigtig glad for at drikke vand af kop:)
Hans rytme nu er nogenlunde således:
Vågner ca. kl. 7 morgen og får flaske.
Formiddagslur kl. ca. kl. 9-9.30 og sover 1-2 timer
Frokost ca. kl 12: grød eller grøntsagsmos, vand af kop og flaske
Eftermiddagslur ca. kl. 14 og sover ca. 2 timer - måske 3 timer.
Ca. kl 17 får han flaske og grøntsagsmos når vi andre spiser kl. ca. 17.30-18.
Kl. ca. 20-21 får han vælling på flaske og puttes til natten.
Og i øjeblikket så vågner han så hver 3-4 time til det er morgen igen. Skal vi ændre noget i rytmen eller ang. maden og evt. hvilket og hvordan?
På forhånd tak.
Mange hilsner fra
N og L