Brev:
Madplan fra 4 mdr.
30. juli 2010
Alder:
2 mdr.
Madplan fra 4 mdr.
Hej Helen
Min dreng bliver godt nok kun 2 mdr her d. 1. aug. men er så småt begyndt og finde ud af hvad slags grød, osv jeg kan få til ham når han bliver 4 mdr.
Vil nemlig så småt prøve og starte med grød når han bliver 4 mdr, vil prøve den risgrød.. men men jeg skal lige høre fordi kunne godt bruge en madplan når jeg skal i gang med det. Han får kun MME nu (NAN HA1) ..
Men hvordan skal jeg lave en madplan til ham? med både grød og MME fra 4 mdr - er det fint og gøre det på den måde at han kun får grød (et par enkelte skefulde) til aftensmad til og starte med ?? og hvorlænge skal der gå før han både kan få det til frokost og aftensmad?? har hørt fra mange veninder at de gav deres dengang kun til aftensmad og kun et par enkelte skefulde.. og resten af tiden MME/brystmælk.
Og så skal jeg også lige høre dig ang. vælling? det er jo blevet lavet om til at de ikke må få det før de er 6 mdr. men har en veninde der giver sin datter hjemmelavet majsvælling og hun er 4 mdr.. ? hun giver så kun som en godnat flaske og det har jeg også tænkt lidt på. lige pt sover han fint om natten men han vil gerne have mere MME om aftenen inden han skal sove normalt tager han 150-180ml fra om morgenen og så til aftensmad tid.. men til nat flasken vil han have mere ca. 200 ml nogen gange lidt over.. ??
Han er meget nem.. :-) vil jeg lige sige.. indtil videre ihvertfal..
Ang. mos så havde jeg regnet med og bruge lidt hjemmelavet jeg laver selv at pære og æbler evt. ovenpå grøden hvis han ikke er så vild med det til den tid..
Mange hilsner
Patricks mor..