Madplan fra 4 mdr.

30. juli 2010

Alder:
2 mdr.

Madplan fra 4 mdr.

Hej Helen

Min dreng bliver godt nok kun 2 mdr her d. 1. aug. men er så småt begyndt og finde ud af hvad slags grød, osv jeg kan få til ham når han bliver 4 mdr.

Vil nemlig så småt prøve og starte med grød når han bliver 4 mdr, vil prøve den risgrød.. men men jeg skal lige høre fordi kunne godt bruge en madplan når jeg skal i gang med det. Han får kun MME nu (NAN HA1) ..

Men hvordan skal jeg lave en madplan til ham? med både grød og MME fra 4 mdr - er det fint og gøre det på den måde at han kun får grød (et par enkelte skefulde) til aftensmad til og starte med ?? og hvorlænge skal der gå før han både kan få det til frokost og aftensmad?? har hørt fra mange veninder at de gav deres dengang kun til aftensmad og kun et par enkelte skefulde.. og resten af tiden ...

Annonce

... MME/brystmælk.

Og så skal jeg også lige høre dig ang. vælling? det er jo blevet lavet om til at de ikke må få det før de er 6 mdr. men har en veninde der giver sin datter hjemmelavet majsvælling og hun er 4 mdr.. ? hun giver så kun som en godnat flaske og det har jeg også tænkt lidt på. lige pt sover han fint om natten men han vil gerne have mere MME om aftenen inden han skal sove normalt tager han 150-180ml fra om morgenen og så til aftensmad tid.. men til nat flasken vil han have mere ca. 200 ml nogen gange lidt over.. ??

Han er meget nem.. :-) vil jeg lige sige.. indtil videre ihvertfal..

Ang. mos så havde jeg regnet med og bruge lidt hjemmelavet jeg laver selv at pære og æbler evt. ovenpå grøden hvis han ikke er så vild med det til den tid..

Mange hilsner
Patricks mor..

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder