Hvorfor anbefales det at vente et år med ny graviditet?

18. juli 2008

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Hvorfor anbefales det at vente et år med ny graviditet?

Hej Helen

Først 1000 tak for dit svar vedr. Isabellas starten op på fast føde. Det går rigtigt godt. Hun er IKKE kræsen må man sige :-D, men taber hurtigt interessen. Men i går var min sundhedsplejerske på besøg, og hun vokser fint og trives godt. Også søvnen er blevet meget bedre. Så jeg nyder den rolige fase, indtil den næste urolige begynder..hahaha..

Men mit spørgsmål er om noget helt andet.

Da jeg var gravid læste jeg, som så mange andre, en masse bøger om emnet. Og jeg stødte tit på at fagfolk som fx. sundhedsplejersker, jordemødre o.a, sige at det bedste for en kvinde, der lige havde født, var at vente 1 år, før hun blev gravid igen.

Såvidt jeg husker ...

Annonce

... var det noget med at kroppen skulle restituere sig selv, oveni det, at man selvfølgelig skulle vænne sig til rollen som mor.

Men jeg tænker mere på det fysiske. Især fordi jeg oplever mange som bliver gravide 2 mdr. 3 mdr eller 5 mdr. efter deres første fødsel. Og selvom jeg er begyndt at blive lidt småskruk, vil jeg gerne vente lidt tid til vi får den næste.

Alligevel tænker jeg meget på det, der stod med det fysiske.

Hvad er din erfaring og holdning til det? og HVOR meget indvirker det på fosteret, hvis man IKKE venter 1 år?

Eller er det bare en generel rettetråd?

Igen tak for dine svar. De har virkelig hjulpet meget herhjemme.

Kærlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin