Brev:
Hvorfor anbefales det at vente et år med ny graviditet?
18. juli 2008
Alder:
8 mdr.
Hvorfor anbefales det at vente et år med ny graviditet?
Hej Helen
Først 1000 tak for dit svar vedr. Isabellas starten op på fast føde. Det går rigtigt godt. Hun er IKKE kræsen må man sige :-D, men taber hurtigt interessen. Men i går var min sundhedsplejerske på besøg, og hun vokser fint og trives godt. Også søvnen er blevet meget bedre. Så jeg nyder den rolige fase, indtil den næste urolige begynder..hahaha..
Men mit spørgsmål er om noget helt andet.
Da jeg var gravid læste jeg, som så mange andre, en masse bøger om emnet. Og jeg stødte tit på at fagfolk som fx. sundhedsplejersker, jordemødre o.a, sige at det bedste for en kvinde, der lige havde født, var at vente 1 år, før hun blev gravid igen.
Såvidt jeg husker var det noget med at kroppen skulle restituere sig selv, oveni det, at man selvfølgelig skulle vænne sig til rollen som mor.
Men jeg tænker mere på det fysiske. Især fordi jeg oplever mange som bliver gravide 2 mdr. 3 mdr eller 5 mdr. efter deres første fødsel. Og selvom jeg er begyndt at blive lidt småskruk, vil jeg gerne vente lidt tid til vi får den næste.
Alligevel tænker jeg meget på det, der stod med det fysiske.
Hvad er din erfaring og holdning til det? og HVOR meget indvirker det på fosteret, hvis man IKKE venter 1 år?
Eller er det bare en generel rettetråd?
Igen tak for dine svar. De har virkelig hjulpet meget herhjemme.
Kærlig hilsen
Camilla