Gravid, jordemoderundersøgelse mv.

12. juni 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Gravid, jordemoderundersøgelse mv.

Hej Helen.

Fin ny hjemmeside, du her har fået. Har siddet og kigget flere breve, og også fået svar på flere spørgsmål omkring putning af vores 21 mdr gamle datter.

Nu er det så lige lidt spørgsmål omkring mig selv og min graviditet. Jeg er gravid med termin 7. juli. Pga. strejken har jeg naturligvis ikke været til jordemoder et stykke tid, men vil dog forsøge at komme til jordemoder i næste uge, hvor jeg går ind i uge 38. Jeg mener, at jeg kan blive tjekket i ugerne 38-40, hvis jeg møder op. Selvom jeg mærker meget liv i maven hver dag, er det rart lige at få tjekket hjertelyd og høre, hvordan barnet ligger.

Jeg ...

Annonce

... var hos lægen for 2 uger siden, hvor alt så fint ud. Dog er jeg i tvivl om, hvis jeg skulle få veer, eller hvis vandet går, om barnet står fast. Barnet lå med hovedet ned ad, men det stod ikke fast i bækkenet for et par uger siden. I så fald skal jeg så ligge ned under transporten til sygehuset og hvorfor?

Jeg har en del plukveer (min mave bliver sten hård), og jeg havde et meget aktivt barn i maven det meste af forrige nat. Er det normalt, at barnet bevæger sig SÅ meget det meste af en nat? Jeg fik ikke lukket et øje. I disse dage føler jeg virkelig, at maven er tung.

Glæder mig til at høre fra dig.
Kærlig Hilsen M.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far