Brev:
Gravid, jordemoderundersøgelse mv.
12. juni 2008
Alder:
0 mdr.
Gravid, jordemoderundersøgelse mv.
Hej Helen.
Fin ny hjemmeside, du her har fået. Har siddet og kigget flere breve, og også fået svar på flere spørgsmål omkring putning af vores 21 mdr gamle datter.
Nu er det så lige lidt spørgsmål omkring mig selv og min graviditet. Jeg er gravid med termin 7. juli. Pga. strejken har jeg naturligvis ikke været til jordemoder et stykke tid, men vil dog forsøge at komme til jordemoder i næste uge, hvor jeg går ind i uge 38. Jeg mener, at jeg kan blive tjekket i ugerne 38-40, hvis jeg møder op. Selvom jeg mærker meget liv i maven hver dag, er det rart lige at få tjekket hjertelyd og høre, hvordan barnet ligger.
Jeg var hos lægen for 2 uger siden, hvor alt så fint ud. Dog er jeg i tvivl om, hvis jeg skulle få veer, eller hvis vandet går, om barnet står fast. Barnet lå med hovedet ned ad, men det stod ikke fast i bækkenet for et par uger siden. I så fald skal jeg så ligge ned under transporten til sygehuset og hvorfor?
Jeg har en del plukveer (min mave bliver sten hård), og jeg havde et meget aktivt barn i maven det meste af forrige nat. Er det normalt, at barnet bevæger sig SÅ meget det meste af en nat? Jeg fik ikke lukket et øje. I disse dage føler jeg virkelig, at maven er tung.
Glæder mig til at høre fra dig.
Kærlig Hilsen M.