Brev:
P-piller og graviditet
11. juni 2008
Alder:
0 mdr.
P-piller og graviditet
Hej Helen.
Man kan jo godt blive gravid "på p-piller" hvis man ikke tager dem ordentligt... så nu er mit spm, vil en graviditets-test kunne påvise graviditet hvis man fortsat tager p-piller (fordi man ikke regner med at være gravid) - eller kan en test være usikker pga de hormoner, man jo tager med p-piller, som kunstigt lader kroppen tro at den er gravid indtil pausen?
Og hvis man bliver gravid "på p-piller" (det er jo hørt før!) - hvordan påvirker det så fostret at man i nogle tilfælde måske bliver ved med at tage p-piller i månedsvis og dermed hormonpåvirker det lille nye liv?
Hilsen en, der ikke er så god til altid at huske p-pillen...