Intolerance over for komælk i graviditeten og for det nyfødte barn

20. maj 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Intolerance over for komælk i graviditeten og for det nyfødte barn

Kære Helen.

Her kommer lige endnu et spørgsmål fra mig:-)

Jeg har intolerance overfor komælk og har i de seneste år holdt mig fra alle komælksprodukter.

A-38 er det eneste jeg kan spise uden at mine slimhinder hæver, mit spyt og slim bliver tykt og at jeg hoster slim fra lungerne.

Jeg forsøger at få så meget kalk ad 'naturens vej', da jeg tror på det er det sundeste.

Så jeg spiser en god portion A-38 hver morgen, grønt hver dag og mandler hver dag (min yndlingssnack)

Derudover tager jeg kalk tilskud - det har jeg gjort siden vi besluttede at blive gravide - for at sikre den lille får nok fra mig.

Mit spørgsmål er:

Hvad kan jeg spise for at få nok kalk ad naturens vej?
Er der kalk i gedemælksprodukter (som jeg elsker! - og spiser næsten hverdag; smørreost og/eller skæreost)

Jeg har ikke tænkt mig at stoppe med kalk tilskud - men vil ...

Annonce

... gerne have lidt råd og viden om, hvilke muligheder jeg har.

Og - skal vi tage særlige forbehold, når den lille kommer i forhold til allergi mv?

Jeg har i mange år lidt af både græs og pollen allergi - men det er sjovt nok gået væk efter jeg er holdt op med at spise ko-mælkeprodukter.

Så det er jo dejligt.

Men anlæg for allergi er vel arveligt? (min kæreste lider ikke af allergi - heldigvis)

Jeg har læst at amning skulle være det bedre til forebyggelse af allergi - så det er bestemt målet!

Men det er jo første gang - og vi ved jo ikke, hvordan det hele flasker sig.

Og - der er jo god tid til endnu (termin 29 okt) jeg har bare gået og spekuleret en del over det - og så tænker jeg, at det er godt at spørge!

Så hvordan forebygger man bedst allergi/intolerance over for ko-mælk hos en lille ny verdensborger?

På forhånd tak:-)

Mange hilsner

Tea

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.