Brev:
Intolerance over for komælk i graviditeten og for det nyfødte barn
20. maj 2008
Alder:
0 mdr.
Kære Helen.
Her kommer lige endnu et spørgsmål fra mig:-)
Jeg har intolerance overfor komælk og har i de seneste år holdt mig fra alle komælksprodukter.
A-38 er det eneste jeg kan spise uden at mine slimhinder hæver, mit spyt og slim bliver tykt og at jeg hoster slim fra lungerne.
Jeg forsøger at få så meget kalk ad 'naturens vej', da jeg tror på det er det sundeste.
Så jeg spiser en god portion A-38 hver morgen, grønt hver dag og mandler hver dag (min yndlingssnack)
Derudover tager jeg kalk tilskud - det har jeg gjort siden vi besluttede at blive gravide - for at sikre den lille får nok fra mig.
Mit spørgsmål er:
Hvad kan jeg spise for at få nok kalk ad naturens vej?
Er der kalk i gedemælksprodukter (som jeg elsker! - og spiser næsten hverdag; smørreost og/eller skæreost)
Jeg har ikke tænkt mig at stoppe med kalk tilskud - men vil gerne have lidt råd og viden om, hvilke muligheder jeg har.
Og - skal vi tage særlige forbehold, når den lille kommer i forhold til allergi mv?
Jeg har i mange år lidt af både græs og pollen allergi - men det er sjovt nok gået væk efter jeg er holdt op med at spise ko-mælkeprodukter.
Så det er jo dejligt.
Men anlæg for allergi er vel arveligt? (min kæreste lider ikke af allergi - heldigvis)
Jeg har læst at amning skulle være det bedre til forebyggelse af allergi - så det er bestemt målet!
Men det er jo første gang - og vi ved jo ikke, hvordan det hele flasker sig.
Og - der er jo god tid til endnu (termin 29 okt) jeg har bare gået og spekuleret en del over det - og så tænker jeg, at det er godt at spørge!
Så hvordan forebygger man bedst allergi/intolerance over for ko-mælk hos en lille ny verdensborger?
På forhånd tak:-)
Mange hilsner
Tea