Brev:
1. jordemoderbesøg
15. maj 2008
Alder:
0 mdr.
1. jordemoderbesøg
Kære Helen.
Jeg er, som alle andre gravide, blevet ramt af strejken og kan derfor ikke komme til mit første jordemoderbesøg i dag, som planlagt.
Jeg var til scanning i uge 13+1 - og er nu i uge 16+1. Min næste tid til scanning er d. 12. juni - altså i uge 20+1 (misdannelsesscanning).
Jeg har det egentlig godt og tror maven vokser som den skal - men lige pludselig er der kommet 1000 spørgsmål op:
Hvad går jeg glip af af informationer og spørgsmål, der kan udlede om alt går godt?
Hvordan skal det hele egentlig føles på dette stadie af graviditeten? er mit blodtryk mon ok? Har jeg taget på, som jeg skal? osv.
Jeg har en fornemmelse af, at kunne mærke min livmoder hver dag (en svag ømhed) faktisk har jeg haft det sådan siden jeg blev gravid - er det normalt?
Og - jeg har derudover nogle få lette jag, som ret sikkert er ligamentsmerter.
Indtil nu har jeg slet ikke bekymret mig, men...
Jeg har overvejet at taget til min egen læge - der desværre har ferie i denne og den kommende uge, men tænker at hun jo selvfølgelig ikke har samme kompetence som en jordemoder.
Ved du, hvad andre i min situation gør? Har du nogle gode råd? 'Duer' de privatklinikker der findes?
Jeg synes bestemt at de offentlig ansatte skal have en ordenlig løn - men synes samtidig det er hårdt at 'stå med det hele selv'.
Mange hilsner
Tea
PS. Super flot design din hjemmeside har fået!